×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Registerreim - gjenbruk??

Mer
14 år 11 måneder dager siden #2796 av bamsefar
Lurte på om det i enkelte tilfeller kan finnes grunn til gjenbruk av en registerreim som har hoppet over flere tenner? Reimen hadde gått halvveis av intervallet både med hensyn til år og kjørelengde.

Eller er normal kutyme at man bytter reim i tilfeller hvor den har hoppet over?
Mer
14 år 11 måneder dager siden #2798 av stejoh
Hva er så årsaken til det da?
Registerreima er ikke noe enn sparer på..I noen tilfeller er jobben med å finne ut at den er hoppet over stor og reima er bare å bytte samtidlig..Dette varierer jo litt..
Er dette noe du har opplevd nu at reima har hoppet over og er nu rettet opp og gammelreima står på?

Steinar
Mer
14 år 10 måneder dager siden #2828 av bamsefar
Dette henger sammen med tråden jeg startet angående \"startvansker med mange variabler\", hvor det viste seg etter lang feilsøking at rg reima hadde hoppet over flere tenner. Noe forklaring på hvorfor fikk jeg ikke da jeg, før de kjente feilen, ba om at de begrenset kostnadene i forhold til feilsøking. (Gjaldt etter en gammel OPel Corsa som ikke det lønner seg å bruke tusenvis av kr på feilsøking og ennå mer til reparasjon - finne balansegangen)

Det som undret meg var at verkstedet satte på den samme reima når de allikevel tok av den gamle reima for å inspisere den. Jeg fikk heller ingen forespørsel om dette, selv om total regning kom på litt over 3.000,- og en ny reim bare koster en brøkdel av dette men samtidig gir kostnadsbesparelse i lengden.

Lurte derfor på hva bransjekutyme er på dette, men har vel egenlig fått høre nå av 10 forskjellige Opel merkeverksteder at man alltid bytter reim i slike tilfeller.

Burdde vel reklamere på dette? Hva tror dere.
Bilen stoppet nemlig ca 1 uke etter reparasjon, denne gangen hadde ikke reima hoppet av igjen, timing var korrekt, men jeg aner ikke om nåværende feil henger sammen med at den gamle reima ikke ble byttet.
Bilen lager fæle ulyder og jeg ble fortalt det kunne være alt i fra gåent rådelager til ventil som hadde brent seg fast (har ikke gått tom for olje tidligere)...

Noen innspill?
Mer
14 år 10 måneder dager siden #2838 av Raptor
Når en registerreim hopper over er det klart en årsak til dette. Noe kan være en defekt strammeenhet som har eks. løsnet. Andre ting er oljesøl eller olje damp, svetting. Feilmontering kan også være en årsak da en skal dra rundt motor x antall ggr. mekanisk for hånd etter montering av reim før strammeenhet trekkes til.
Ofte blir ikke tennene rengjort etter demontering der reima løper. Reima bunner derfor ikke ordentlig i tennene.

Jeg ville aldri ha brukt en brukt reim som hadde hoppet over. Kostnadsmessig så snakker en om allt fra motorhavari opp mot 2-3 ganger 5 sifferet tall om det skjer og en er max. uheldig. At registerreim hopper over er en årsak og den bør finnes og utbedres før en monterer ny reim. Uansett å bruke denne pånytt hadde jeg aldri gjort selvom den ser fin ut da kostnadenen for ny reim er minimale.

Jobber med fly/aviation/displaypilot men bil er ingen unntak..
Moderator: Bilmekanikeren
Tid til å lage siden: 0.107 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.