×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Lavt Oljetrykk på Chrysler, Diesel motor

Mer
15 år 3 måneder dager siden #2409 av Marcelius
Chrysler Grand Voyager 2.5 TD 1998 gått 150tusen km. nett skiftet reg kjede og tilbehør.
Har fått beskjed at det er forlavt oljetrykk 0.7-0.8. må være over 1 sa dei. Er Castrol 15w/40 mineralolje på, nye filter og motor rens er tatt. Hva kan problemet være? kan det være ventilløfterene? eller hva kan det være? å hva skal oljetrykket være?
Mer
15 år 3 måneder dager siden #2417 av Erling10
Hei!
Har ikke svar på spørsmålet ditt.Men hvordan oppfører motoren seg ved lavt oljetrykk?Har samme bil jeg,og den har begynt med ujevn gange,når den går på tomgang.:dry:
Mer
15 år 3 måneder dager siden #2420 av orn
Ja har en Chrysler jeg også. Disse dieselmotorene har en stor og alvorlig \"barnesykdom\". Mange har hatt motorras pga dette oljetrykksfallet. Min motor fikk byttet vippearmer før jeg kjøpte den, (ca 140`) har nå kjørt 220` og har et veldig bra oljetrykk. Hvis min oljetrykksmåler (anbefales å montere) er korrekt så er det rundt 4 bar v varm motor. Et tips: Start motoren, vent i 10 sekunder mens motoren går på tomgang, SÅ kan du starte å kjøre. (Dette har med strammingen på regkjede) Så lenge går det før oljetrykket er på topp. Litt rart men....Kjør med olje (helst 15/40 olje) helt til maksmerket og overskrid ikke skiftintervallene. Et spørsmål, Har noen peiling på hvorfor manuellgearboksen på disse er så \"trange\" i første og andre gear ? Hvordan fikses dette ?
Mer
15 år 3 måneder dager siden #2421 av orn
Du får kjøreforbud av meg. Det er (kan være ) etter min mening et signal om at regreima er gåen. Har hørt om at regkjede KAN hoppe over en tann eller to før den ryker, da vil bilen virke tam og lite villig til å dra. Få bilen til verksted og test oljetrykk og kjedestrekk så fort som f.... Skiftintervall på regkjede er 40000.
Mer
15 år 3 måneder dager siden #2422 av Marcelius
ja min Chrysler begynte med ujevn gange på turtall, og merkelig motor lyder. Kjørte for å handle på litlajulafta, (motoren gikk heilt fint) og skulle starte an etterpå, men ingen tegn til liv, slepte an igang og den gikk på 2-3 sylindere å rauk noe j..... fikk an på verksted, å såklart var det såvidt reg kjede hang i sammen. + noen bøyde støtstenger. Kom på 19 tusen (reg kjede m/ tilbehør og støtstenger + skifte av brukt starter), itilleg skulle dei ha 12 tusen for skifte av ventilløftere, (men det har eg ikkje gjort enda.) så det ville eg ha fått sjekket asap.
Mer
15 år 3 måneder dager siden #2423 av Marcelius
\"Ja har en Chrysler jeg også. Disse dieselmotorene har en stor og alvorlig \"barnesykdom\". Mange har hatt motorras pga dette oljetrykksfallet. Min motor fikk byttet vippearmer før jeg kjøpte den, (ca 140`) har nå kjørt 220` og har et veldig bra oljetrykk. Hvis min oljetrykksmåler (anbefales å montere) er korrekt så er det rundt 4 bar v varm motor. Et tips: Start motoren, vent i 10 sekunder mens motoren går på tomgang, SÅ kan du starte å kjøre. (Dette har med strammingen på regkjede) Så lenge går det før oljetrykket er på topp. Litt rart men....Kjør med olje (helst 15/40 olje) helt til maksmerket og overskrid ikke skiftintervallene.\"


Okey.. takk skal du ha, så da er det bare å \"hoppe i det\", noen tips til ein billig lev. sjekka på Bilextra å dei skulle ha ca 9000 kr for ventilløftere og vippearmer.
Moderator: Bilmekanikeren
Tid til å lage siden: 0.269 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.