×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

mercedes 220E 124 stopper av seg selv

  • Jørgen f
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 7 måneder dager siden #6936 av Jørgen f
mercedes 220E 124 stopper av seg selv opprettet av Jørgen f
hei.

jeg har en mercedes 220E 124 94 mod. gått ca. 160 000. Jeg kjøpte den i fjor sommer. problemet med den er at motoren stopper. det skjer helst når den er nylig startet. uansett om den er kald eller litt varm. det er også eit problem at den ikke starter når jeg prøver å starte den. kan stå å kjinne i en evighet. Men plutselig, som ingenting var galt, så starter den igjenn og går som en klokke. det er en tendens til at problemet kan være vekk i dager eller uker før det skjer igjenn og fortsetter lenge. det virker som om når det regner/snør sjer det hyppiere (kan vær at dette er innbilning)
tomgangen går også ein del opp og ned når den er kald. og går helst for lavt.
når jeg skal starte den virker det som det er en hjelp i å vri tenningen litt om en liten stund først. for så å starte den. og også holde den på en gjevn tomgang en liten stund før jeg kjører. problemet har vart i mange måneder.

den står parkert for vinteren nå. jeg har prøvd å starte den og la den gå litt, og dette går helt fint .men om jeg stopper den og venter i 15 min starter den ikke igjen. ikke etter 4 timer heller.

hva kan dette vær?

har tatt diagnose på den og fikk noen feilmeldinger:

-Gasspjeldregulator pot. spennig. Jordkontakt
-aktuator i gasspjeld. strømløs
-turtall giver/fastmerkegiver. ingen signal
-gasspjeldregulator pot. spenning vakkel kontakt
Moderator: Raptor
Tid til å lage siden: 0.122 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.