×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

mercedes c 200 cdi nødmodus

  • t hans
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 11 måneder dager siden #6473 av t hans
mercedes c 200 cdi nødmodus opprettet av t hans
har en mercedes C 200 T CDI 530 000km. som går i nødmodus. girer når den kommer opp på 2000 omdr, og går ikke over 3000 omdr. noen tips til hva som kan vere galt?
  • Roy Haug
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 8 måneder dager siden #6763 av Roy Haug
Besvart av Roy Haug i emne Sv: mercedes c 200 cdi nødmodus
Hei. Jeg har lignende problem med min -98 E220 CDI. 260 t. km. Varierer mellom plutselig å få dårlig trekkraft, går ikke over 3000 omdr., nekter å gire ned, (kan dog veksles manuelt). Stoppe motoren og starte igjen hjelper for en kort stund. Syns turboen har en rar turbinlyd, dog dempet. Høres kun med åpent panser. Turboens turtall avtar umiddelbart, og surrer ikke på fortsatt høyt turtall noen sekunder etter man går av gassen, slik jeg har hørt på andre biler. Skal det være slik? Problemet med plutselig dårlig trekkratf har jeg hatt lenge før jeg la merke til turbogreiene. Har du funnet ut av din bil?
  • Roy Haug
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 8 måneder dager siden #6783 av Roy Haug
Besvart av Roy Haug i emne Sv: mercedes c 200 cdi nødmodus
Diagnosetest viste til defekt luftmengdemåler. Fortsatt ikke kvitt problemet etter bytte til ny. Jeg sjekket alle vakumslanger av både gummi og plast og byttet til nye der det var synlig sprekk. Motoren dro som et pisket troll etter dette. Den går fortsatt i nødmodus, men med lengre intervaller imellom. Tidligere byttet turboslange og EGR ventil. Fant nå en liten diesellekkasje fra liten plastdyse montert på toppen av dysene under plastdekselet over motoren. Syl. nr 2 fra front. Mulig medvirkende årsak til nødmodus problematikken? Skal sjekke ut.
Moderator: Raptor
Tid til å lage siden: 0.098 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.