×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Mercedes 230TE 90Mod

  • jan roger
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
12 år 3 måneder dager siden #6042 av jan roger
Mercedes 230TE 90Mod opprettet av jan roger
hei,jeg har et rart problem en plass i kjølesystemet på bilen,når bilen er varm og den ender på tomgang på ca 90 grader så blir det så mye trykk i systemet at den øverste slangen inn til radiator rett og slett spretter av,ergo faller mye vannet ut.. jeg har prøvd og byttet vifta og den magneten inni,ny termostat,renset kjølesystemet osv. men ingenting hjelper, og ikke er det vann i olje og omvendt,har også byttet lokket til ekspasjons tanken men enda uten hell.. bilen går klokkerent og starter fint osv,men er akkurat dette problemet og det er plagsomt. så jeg krysser fingrene for gode tips som kan løse dette..
Mer
12 år 2 måneder dager siden #6075 av Raptor
Besvart av Raptor i emne Sv: Mercedes 230TE 90Mod
Her tror jeg det rett og slett er for mye luft i systemet. Det trenger en utlufting slik at den kun er vann i systemet. Normat er alle biler utstyrt med en lufteskrue. Normalen her for denne prosedyre er å starte motoren, la den gå varm med varmeapparat på fullt. (Alle spjeld åpne) Åpne lufteskruen og etterfyll vann i radiator/ekspansjonstang. Når systemet er utluftet skal det kun komme vann ut av lufteskruen. Lufteskruen skal normalt ikke skrus helt ut men en ca. 1/2 omdreining. ( litt forskjell fra bil til bil)

Jobber med fly/aviation/displaypilot men bil er ingen unntak..
  • mb entu
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 10 måneder dager siden #6627 av mb entu
Besvart av mb entu i emne Sv: Mercedes 230TE 90Mod
Tror nok du har litt sylindertrykk i kjølesystemet,mål co2 med avgassmåler i kjøletank , bytt topp pakning...
Moderator: Raptor
Tid til å lage siden: 0.107 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.