×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Girkassen har hengt seg opp i andre gir. Mercedes 96` c230

  • Gard,
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
9 år 5 måneder dager siden #11036 av Gard,
Hei

Jeg har en Mercedes Benz c230, 1996 modell som har gått rundt 222.345 km. Det virker som det er et problem med girkassen på bilen og at giret sitter fast i andre gir. Bilen hopper hardere frem enn vanlig når giret settes i drive. Nøytral, drive og Revers virker, men girkassa lystrer ikke når jeg tar den ned til 3.2. eller 1` gir. Jeg lurer på om dere vet hva som kan være årsaken til dette problemet og om det finnes noen løsning? Har ikke byttet noe girolje eller hatt noe service.

Jeg har kjørt noen lengre strekninger de siste dagene med mye bagasje opp til fjells men vet ikke om det kan ha hatt noen innvirkning på girkassen?
Mer
9 år 5 måneder dager siden #11037 av Raptor
Vel jeg synes det er vanskelig å tolke om det er en manuell eller automatkasse du har. Er det en manuell så må en sjekke gearolje. Kan være skiftegafler som fusker mekanisk. Normalt er skiftegafler låst med rørsplinter.

Er det en automatkasse er det lite en selv kan gjøre. Normalt om det er noe feil med disse så skal de gå i fail-safe. D.v.s at en kanskje bare får brukt de laveste gear for flytting osv. Det er delte meninger men en automatkasse bør skiftes/flushes olje på hver 100 000 km. og da tar man også og bytter filtere. Dette er kun en jobb for kyndige som har utstyr for dette.

Jobber med fly/aviation/displaypilot men bil er ingen unntak..
Mer
9 år 5 måneder dager siden #11038 av Knut2009
Hei.
Når du setter den i drive og automatkassa liksom kopler den for hardt i gir er ikke alltid noe alvorlig.
Årsak kan være lite olje på kassa så det kan du sjekke først.
Er det nok olje så bør du levere den inn til olje+filter skift og kansje en justering.
Er du heldig så er det hele problemet.
Moderator: Raptor
Tid til å lage siden: 0.127 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.