×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Mazda 323 med høyt bensinforbruk

  • Biarcinnarf
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 6 måneder dager siden - 11 år 6 måneder dager siden #7095 av Biarcinnarf
Mazda 323 med høyt bensinforbruk opprettet av Biarcinnarf
Hei !

Har 99 mod Mazda 323 f som har gått 170" km og nå er det så at bilen har begynt og bruke vanvittig mye bensin. På langkjøring bruker 0,7-0,8 L på mila, og på småkjøring ligger den på rundt 1,1 - 1,2 L på mila, synes at dette er mye til og være en småbil og mener at her må noe være galt, men hva kan det evnt være ?

Til tider så har bilen en tendens til og ruse seg litt opp på tomgang (1250-1500 omdr) og plutselig så går den så langt ned at den nesten vil stoppe opp (ca 250 omdr)ruser seg opp før tomgangen går langt ned før den stabiliserer seg til normalt for så og gå reint en stund før det samme skjer igjen (har ingen betydning om det er varm eller kald motor, for problemet er det samme)

Hvor kan jeg evnt begynne, det enkleste før jeg evnt må kaste inn håndklet for så og kjøre bilen på verksted for så og få en katastrofal regning som kanskje er større enn det bilen er verdt

Har erfart tidligere at dem begynner og skifte ut deler som ikke er defekt, for så og skifte og skifte deler til ingen nytte for så og få ei regning så langt som ett vondt år

Håper dere evnt kan gi meg ett lite tips om hva som kan være galt, hvis dere har vært borti liggnende tilfelle på tilsvarende bil (mazda)

På forhånd takk for hjelp og svar
Mer
11 år 5 måneder dager siden #7099 av Knut2009
Hei.
Sjekk luftfilteret og bytt hvis det ser skittent ut.
Moderator: Eazy
Tid til å lage siden: 0.088 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.