×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Mazda 5 diesel vansker med og få start på bilen

  • gjermundsen j
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
10 år 5 måneder dager siden #10358 av gjermundsen j
Hei
Jeg har en Mazda 5 diesel 2006mod km 140 000km som jeg hatt bilen siden den var ny og følgt alle servicer, nå opplever jeg at jeg har vansker med og få start på bilen etter at jeg har kjørt en time f.eks eller at bilen står parkert på vanligvis på jobben.Har altså opplevet at det er startvansker både med varm og kald motor.
Symtomene er identiske.Har eliminert vekk dårlig batteri.
Det som skjer ved forsøk på oppstart er at lysene lyser i dashbord som ved vanlig oppstart så sjer der ingenting mere.
Startmotoren slår ikke inn i det hele tatt.
Jeg kan høre at releet får impuls det er en veldig svak lyd det er det hele.
Jeg har vært og rikset i dynano leddningene når feil har oppstått og bilen starter da ved neste forsøk.
Kan det være en dårlig kontakt og stemmer det at det er en ledning som går til dynamoen som kan vær årsaken til dette lurer jeg på.
Er det et kjent fenomen eller er det slik at startmotoren er røket?
Setter stor pris på svar.
  • Anonym
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
9 år 7 måneder dager siden #10908 av Anonym
Hei,
Jeg har ikke noe svar på problemet ditt da jeg opplever akkurat det samme som deg. Min er en 2008 modell. Har byttet batteri da jeg trodde det var det, men nei. Hører rele'et klikke men ingen ting skjer. Har forhørt meg rundt men ingen kan gi meg et konkret svar. Må trille i gang bilen hver gang.

Noen sier jeg skal slå litt på starteren med en hammer (dunke løst altså), men hvor sitter denne?
Om jeg skal bytte dynamo....så lurer jeg på hvor den sitter hehe (er ikke noen mekaniker som det tydelig fremkommer)

Håper du kanskje fikk svar på ditt problem og ønsker å dele det...altså hvordan dette kan fikses. Er selv ikke noe bilkyndig og all hjelp tas i mot med stor takk da jeg er avhengig av bilen her jeg bor. Et verkstedbesøk vil mest sannsynlig koste mer enn jeg har å bruke akkurat nå.
Mer
9 år 7 måneder dager siden - 9 år 7 måneder dager siden #10909 av Knut2009
Hei.
Dette tyder på en startmotor som er dårlig, men det kan også være dårlig kontakt på ledningene på startmotoren og på batteriet.
Men som regel må startmotoren skiftes. Den sitter kronglete til på siden av motoren.
Moderator: Eazy
Tid til å lage siden: 0.086 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.