×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Ulovlig??

Mer
16 år 11 måneder dager siden #795 av Ragnar
Ulovlig?? opprettet av Ragnar
For noen uker siden kjøpte jeg meg en liten søt nissan micra. Bilen var Eu godtkjendt til 2009. Han jeg kjøpte bilen av jobbet på ett stort bilverksted derfor var jeg sikker på at mitt kjøp var trygdt. Etter noen uker fattet jeg at her var det ugler i mosen, og det viste seg også og være det. Jeg føler jeg har kjøpt katta i sekken. Bilen er fra 1995 og er nok ikke i så bra stand man skulle tro en nylig eu godkjent bil er. Først så oppdaget jeg at lysene bak på bilen virket når de selv ville. Det var polene bak i beholderen som jeg måtte stramme til. Så merket jeg en ekkel knarke lyd når jeg svingte til høyre. Som om dette ikke var nok fikk jeg en dag se at jeg hadde bare park lys på den ene siden forran. Bilen kjørte jeg da på elektro verksteded, og der var det mye som var galt. De koblet om noen ledninger samt satte på nye kontakter. Herrligheten kom på 1113kr.

Det viser seg at det er drivknuten jeg må bytte, det er den som lager ulyd når jeg svinger. Som ikke dette er nok har jeg nå en skrape lyd når jeg trykker inn bremsepedalen min.

Jeg har overhode ikke peiling på bil, jeg fyller stort sett bare bensin, derfor var jeg sikker på at jeg var trygg som hadde kjøpt bil av en bil mekaniker som jobber for ett stort bilfirma. Sannheten er jo at jeg er lurt trill rundt.


Nå skal jeg ha bilen på versksted for og få de til og gå over hele bilen slik at jeg får vite om det egentlig lønner seg og koste på den.

Jeg har jo nå fattet at og kjøpe bil som er eu godkjent kan være å kjøpe katta i sekken.
Mer
16 år 10 måneder dager siden #796 av Bilmekanikeren
Besvart av Bilmekanikeren i emne Bilkjøp
:shock: det kan virke som om du stoler litt for mye på en EU kontroll sammen med en hel haug med andre folk. Å kjøpe en bil som er EU godkjent er ikke det samme som å kjøpe en bil som nettopp har hatt stor service. :wink: Bare prisen burde si noe om det. En EU kontroll tar ca 1 time og koster ca 600 mens en stor service koster ca 5000 alt etter hvilken service det er snakk om. :roll: EU kontrollene er ikke så strenge og er kun en kontroll som i hovedsak skal fortelle om bilen er trygg å kjøre på veien for deg selv og dine medtraffikanter. Så jeg tror ikke at noen prøver å lure deg men heller at bilen din er et offer for slitasje og tidens tann. :D
Mer
16 år 10 måneder dager siden #801 av Raptor
Besvart av Raptor i emne 12 år gammel!
Enig med mekanikeren - Vi snakker om en 12 års gammel bil. :shock:
Biler med forhjulstrekk har ofte mer komplisert oppheng foran enn bakhjulstrekk..Det kommer lettere knake/knirkelyder i forstilling. Mansjetter får skade og sand grus finner veien inn til vitale glideflater og leddet får kort levetid.
Dessuten så er en 1000 lapp lite å betale for å rette opp de el. feilene. Eks. selv kjører jeg BMW. Synes automatkassen svettet mye iforhold til det jeg mente. Bare å få konstatert at det ikke var noe å bry seg med så kostet bare den sjekken 500,- Det var inn og opp på bukk . Av med et plastdeksel. Hele greia tok 10-20 min. Så da så. :o

Jobber med fly/aviation/displaypilot men bil er ingen unntak..
Moderator: ivar
Tid til å lage siden: 0.094 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.