×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

konflikt

  • mumi
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 8 måneder dager siden #6781 av mumi
konflikt opprettet av mumi
Hei. jeg var ute og kjøre med venninden min forleden kveld(hun insisterte på å ta hennes bil) jeg kom uheldigvis til og rygge meg bak i en kontainer da venninden min stresset meg og rope: kjør, kjør, kjør.
jeg har aldri sagt noe annet enn at jeg er villig til og betale for skadene. De skulle ha bilen på verksted for å fikse noen rustflekker på ca samme plass der bulken ble, og jeg tilbøy meg og betale det som eventuelt kom som ekstra utgift for at de på verkstedet i samme slenger tar bulken. Jeg er usikker på mitt ansvar i hele denne situasjoen, jeg vet jeg satt bak rattet og jeg kjørte bilen, men i en situasjon der jeg bel redd og hun stresset meg opp, hvor mye er hennes ansvar?
skal også sier at de nå mener jeg må bytte hele bakluker for DE mener at bulken ikke kan fikses (uten å ha hattden på verksted)
Mer
11 år 8 måneder dager siden #6792 av Knut2009
Besvart av Knut2009 i emne Sv: konflikt
Hei.
Du kan forlange å fylle ut en skademelding og la forsikringsselskapet deres se på saken. Siden ikke din bil eller noen andre biler er innvolvert så må det bli selskapet til bilens eier som ser på saken.
  • Anonym
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 8 måneder dager siden #6830 av Anonym
Besvart av Anonym i emne Sv: konflikt
Fører av bil er selv helt ansvarlig . Fører skal ikke la seg distrahere av passasjerer , da er det førers ansvar å stoppe bilen. Å skal du rygge ,der det er uoversiktelig, er det førers plikt å eventuelt sende ut noen til å dirigere/ holde utsikt
Mer
9 år 6 måneder dager siden #10939 av Raptor
Besvart av Raptor i emne Sv: konflikt
Fører har det hele og fulle ansvar om fører har eget sertifikat. Er passaskjer ledsager i opplæringsøyemed er det denne som er ansvarlig. Det er bileierens forsikring det går på uansett.
Det kan komme tvist her vedr.egneandelansvar/betaling osv. om det første er realitetene. Det har ingenting å si for ansvaret om bileier er med som passaskjer.

Jobber med fly/aviation/displaypilot men bil er ingen unntak..
Moderator: ivar
Tid til å lage siden: 0.239 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.