×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Motorbytte

Mer
16 år 7 måneder dager siden #1047 av nyzeta
Motorbytte opprettet av nyzeta
Jeg har pr i dag en Peugeot 306. Har vært i england på biltreff og kom over et par karer fra Ecosse. (De driver ombygging av Peugeot)

De har plassert en 406 V6 (3.0 literen) i en 306 og bilen var registrert med engelske skilter. Jeg lurer på hvordan norske myndigheter ville sett på noe slikt?

Er bilen under 10 år må man jo selvfølgelig betale økte avgifter, men hva med det tekniske?

Jeg har vært under panseret på biler siden jeg var bare pjokken. I farten kan jeg tenke meg at de ville sett på Bremseopplegget og fjærene på grunn av endret vektfordeling. Et stivere karroseri ville de sikkert også foretrukket. Feks ved hjelp av stag mellom fjørhus(ene) og torpedoveggen. Samt muligens andre typer krengestag. Hva mer vil de se etter? og vil de godta noe slikt i norge?

(Du skulle forresten sett det motorrommet :D Hvis du fikk plass til en knyttneve rundt motoren der, hadde du vært god)
Mer
16 år 7 måneder dager siden #1091 av ivar
Besvart av ivar i emne Sv:Motorbytte
dersom pysjedesforhandleren (eller importør)kan være behjelpelig med typegodkjenningspapirer så er det mulig.ha en dialog med biltilsyn før du ev starter med prosjekt.spør du dem først så er de mye mer \"føyelige\".mye skal stemme,sånn som fjærer/dempere/bremser+++.
Mer
16 år 6 måneder dager siden #1101 av Raptor
Besvart av Raptor i emne Vedr. Motorbytte
Oftest må forstilling bakstilling byttes inkl. alle bremser.
Til å svare på dette er nok importøren den beste til det. Norske lover er strenge på dette. Bilen må tilslutt godkjennes pånytt.
Norske myndigheter godtar kun det beste og ikke nødløsninger men er det skikkelig forsvarlig gjort så er det mulig. Uansett sjekk først før, du finner frem fastnøklene..

Jobber med fly/aviation/displaypilot men bil er ingen unntak..
Moderator: ivar
Tid til å lage siden: 0.119 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.