×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

BREAK lampe lyser?

  • Kia.
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
8 år 3 uker dager siden #12026 av Kia.
BREAK lampe lyser? opprettet av Kia.
Hei! "break" lampa mi har begynt å lyse etter at jeg byttet termostat på bilen. Ikke det at jeg tror dette har noe med hverandre å gjøre, men jeg hadde vist klart å koble fra kontakten til sensoer på bresevæske beholderen. Jeg har satt den i igjen og det lyser fortsatt.
Bremsevæske er det også fult for og det minker ikke.
Jeg har også byttet kontakten på den fordi den så litt dårlig ut, men det hjalp ingenting.
Føleren på håndbrekket har jeg også prøvd å koble ut og inn, men når den er koblet inn lyser lampa litt sterker. Det samme skjer hvis jeg kortslutter ledningene til sensoren på bremsevæske beholderen.
Jeg har også målt om det er strøm i ledningene til disse sensorene og det er det. Vi har også vært inne på om det kan være slitasje varslerne på bremsene men de er mekansike så de sier kun i fra med bremseskrik.
En ting jeg har merket meg er at bremselampen lyser litt sterkere når håndbrekket er på og hvis jeg kortslutter ledningene til bremsevæske sensoren. Men nå står jeg fast på, og skjønner ikke hva det kan være mer. Noen som har noen forslag? Bilen er en 00' kia clarus 2L ca 260 000 km
Moderator: Knut2009
Tid til å lage siden: 0.103 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.