×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Hyundai Santa Fe 2002 2.0 CRDI Stopper til Tider.

  • Reidar f
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 2 måneder dager siden #7724 av Reidar f
Hei.
Jeg har en 2002 Santa Fe som til tider stopper.
Dette er en Common rail med Bosch dyser/pumpe osv.
Jeg har hatt den på flere verksteder for diagnose.
Feilen som kommer opp er rail trykk sensor/lekasje.
Det er ingen utvendig diesellekasje. og alle dysene er testet på diesel verksted (ok).
Filteret er byttet.
Feilen kommer som regel opp når dieseltanken er under halv, bilen er godt varm (jeg har byttet termostat)og spesielt ofte når jeg drar tungt (tilhenger).
Det som skjer:
Ved gasspådrag på varm motor fra lavt turtall så hender det at bilen stopper. Regner med at rail trykk sensoren sender signal om at bilen skal stoppe, da bilen stopper som tenningen blir skrudd av (ingen fjusking). jeg må da vente i ca: 10 sek. før jeg kan starte bilen og kjøre videre som om ingenting har hendt.
Min tanke er at det kan være fødepumpen i dieseltanken, eller muligens ett grovfilter i tanken som kan føre til dette.
Jeg ser for meg at hvis dette var en lekkasje, så ville det bare bli verre og verre, men det er ikke tilfellet her. Jeg har kjørt sånn i 2 mnd og bilen er akkurat lik.

Noen tips ideer. Har ikke lyst å levere inn bilen for å betale en formue for å fikse noe som er i orden.
  • Knut 666
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
10 år 6 måneder dager siden #10170 av Knut 666
Har du fått orden på bilen. svigerfar har samme problem med sin bil. Samme symptom beskrivelse som deg. Værst når bilen blir veldig varm. Kjøring i stigninger, gjerne med campingvogn.
Moderator: Karl
Tid til å lage siden: 0.092 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.