×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Hyundai Elantra Dynamo overlader

  • BoAndre
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
12 år 6 måneder dager siden #4790 av BoAndre
Hyundai Elantra Dynamo overlader opprettet av BoAndre
Hyundai Elantra stv. 1,5l GLS, 2000 mod, 143000 km.

Et verksted konstanterte at dynamoen overlader. Dette virker som en logisk forklaring, da alt det elektriske guffer opp til sikkert dobbelt styrke i noen sekunder av gangen opptil flere ganger hver biltur. Da lyser lampa til break og ABS. Når dette skjer så klyper bremsene/brekket seg på svakt også. Airbag-lampa lyser alltid.

Men er det garantert dynamoen, eller kan det være ledninger eller noe annet som gjør at dynamoen oppfører seg slik? Så jeg slipper å bytte dynamo forgjeves bare for å se om det blir noe bedre...

Når det var veldig kaldt i vinter så skjedde dette nesten med en gang hver biltur, mens når det er varmt så skjer dette først etter en stund. Noen har sagt til meg at det høres ut som noen lednigner er litt ødelagte, slik at vann kommer til.

Det er også et annet problem med bilen, og jeg fant et innlegg her som jeg tror må være riktig løsning. Bilen har i det siste begynt å gi en høy pulserende knirke/ulelyd når jeg svinger i lav fart (kjører i gang), og rett etter fartsdumper. Svaret dere ga var at opphengskule kunne være dårlig. Det hender også at det kommer et smell når jeg skal rygge ut fra parkeringen, akkurat som om noe metall har satt seg fast og så slipper taket. Er dette farlig å kjøre med? Har ofte barna med meg, og blir derfor engstelig...
Mer
12 år 2 måneder dager siden #6120 av Grandluxe
Hei. Jeg kan garantere at det er dynamoen som er defekt. Hadde selv det problemet uka før jul i fjor. Og jeg har en Accent 2002. Hovedlysene sloknet og instrumentlyset ble veldig sterke. Jeg måtte kjøre hjem med setevarmere på, bakruteoppvarmingen på, viften på fullt, for at ikke batteriet skulle kokes tomt. Noe som kan skje hvis dynamoen overlader. Testet strømmen med et voltmeter på tomgang og det viste 14-15-16-17-18 og 19 volt. Kjøpte en brukt dynamo på skroten for jeg hadde ikke råd til ny som kostet alt fra 3000 til nesten 5000. Men dynamoen på min var utrolig lett å bytte. Har byttet dynamo på mange biler gjennom årenes løp, men denne er den absolutt letteste dynamoen å bytte. Men jeg vet ikke hvordan din sitter da. Men sikkert ikke noe vanskeligere enn min. Men angående klakkinga di, så kan det være dårlige foringer i bærearmen fremme, eller stabstagkuler.


Mvh: A.
Moderator: Karl
Tid til å lage siden: 0.112 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.