×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Bilfakta

Mer
18 år 7 måneder dager siden #82 av halloen
Bilfakta opprettet av halloen
jeg er en gutt som desverre ikke vet så mye om bil :cry: men lurer på om noen av dere gidd å gi meg noen internett sider der man kan lære om bil :D
Mer
18 år 5 måneder dager siden #153 av Tom Larsen
Besvart av Tom Larsen i emne Re: Bilfakta
Hei

Du kan se på disse sidene. Her er det mye nyttig
www.howstuffworks.com

Tom Larsen
Mer
12 år 4 måneder dager siden #5148 av Raptor
Besvart av Raptor i emne Sv: Re: Bilfakta
Spørs hva du ønsker. Bilmotorer generellt, karosseri, bilelektriker eller allt i ei røre som da jeg engang tok fagbrev. Har vært freelance foreleser ved billinje/yreksskole en gang så er det noe spesiellt så bare fyr løs. Det var den gang vi tok ut og overhalte en bilmotor, gearkasse, kardang, dynamo, starter osv. I dag byttes jo vanligvis disse enheter ut med en eks. byttemotor, gearkasse etc. da det ikke lønner seg og overhale.

Nå skal du være klar over at bilene urvikles hver dag eller fra modell til neste modell. Den vanlige bilist har lite og gjøre under panser om det skjer noe. Det meste er koplet opp mot lukkede fastprogrammerte datasystemer og skifter du f.eks. en el. del så må denne innom verksted og kodes pånytt. Eks. styringsenheter vedr. bremser osv.

I dag lærer en bilmekaniker de grunnleggende om motor osv. Deretter blir han ansatt på et merkeverksted og sendt på kurs for å lære om akkurat det bilmerket. Hvordan han skal spesiellt feilsøke, hvordan type verktøy som skal brukes til den og den demonteringen og ikke minst hvor skjulte skruer befinner seg som ikke er synlig. Noe spesiell webside for dette emnet vet jeg ikke av så kanskje
det beste er å ta en tur innom et bibliotek eller en bokhandel og kikke litt der.

Jobber med fly/aviation/displaypilot men bil er ingen unntak..
Moderator: Raptor
Tid til å lage siden: 0.591 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.