×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Mest pop hos biltyvene

Mer
12 år 5 måneder dager siden #5187 av Martin
Statistisk var Audi S8 den mest stjålne bil i USA i 2009.

Det er Automotive News som offentliggjør fersk statistikk fra the National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA). Denne plasserer Audi S8 og Toyota Camry på toppen av hver sin statistikk.

NHTSA måler nemlig andel tyverier i forhold til hvor mange biler som ble produsert det aktuelle året. Så selv om S8 kom ut med 8,81 tyverier per 1000 biler, betyr ikke det at mer enn 2 biler ble stjålet.

Ford Mustang Shelby GT følger hakk i hæl. Her ble fem biler stjålet, og det tilsvarer 8,61 tyverier per tusen av de 581 produserte bilene.

Det er tydelig at spreke biler står høyt på lista til biltyver, for på de neste plassene følger BMW M5, Dodge Charger og Honda S2000.

Målt i faktisk antall tyverier var det USAs mest populære personbil i 2009, Toyota Camry, som toppet listen med 781 stjålne biler.

Totalt sank antall biltyverier i USA med 21 prosent fra 2008 til 2009
Mer
12 år 5 måneder dager siden - 10 år 7 måneder dager siden #5188 av Raptor
Jeg har lyst å se den som greier å stjele en BMW i dag av nyere dato. Da må du i så fall heise den opp og ta den fysisk med på en henger e.l. inkl. bytte ut en masse elektronikk. Min BMW har ikke vanlig nøkkel. Bare en gjenkjennings nøkkel som ser ut som et nøkkelhode. En greie den kjenner i gjen med ID mot den bilen. Ellers har den startsperre, alarm pluss pluss. Min BMW har dessuten også innmontert en safe sporingsenhet så den kan spores overallt om den blir fysisk lastet og kjørt avgårde. Skal du bytte styreenheten vedr. startsperre så må denne bestilles/kodes fra BMW i Tyskland mot karosserinummer og i tillegg vise at du er rettmessige eier.

Jobber med fly/aviation/displaypilot men bil er ingen unntak..
Moderator: Raptor
Tid til å lage siden: 0.113 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.