×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

understellsbehandling

  • merryjay
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
12 år 7 måneder dager siden #4501 av merryjay
understellsbehandling opprettet av merryjay
Hei. Dette emne har blitt diskutert opp og ned på diverse forumer. Noen sverger til oljebasert behandling, andre tectyl. Noen smører faktisk spillolje og bensin/diesel under bilen for å unngå rust. Vanskelig å vite hva som egentlig fungerer best. Hva er egentlig det beste man kan gjøre for å unngå rust på en brukt bil. Finnes det noe vitenskaplige undersøkelser på rustbehandling av metall som er utsatt for mye fuktighet, salt osv..
Mer
12 år 7 måneder dager siden - 12 år 5 måneder dager siden #4507 av Raptor
Besvart av Raptor i emne Sv:understellsbehandling
Sålang jeg vet i mitt nettverk så er det mange delte meninger om det. Skal bilen understellsbehandles så er det viktig å få gjort det på/hos et understellsverksted/behandler. Jeg sverger til tectyl og har bilen unnerskjermer skal disse av før høytrykk/rengjøring finner sted. Deretter skal bilen tørke godt før understellbehandlingen påføres. I gamle dager borret man hull for å komme til i kanaler. Dette gjøres sjeldent i dag. Man bruker de hull/vanndreneringshull som er fra før og går inn med dyser som roterer eller sprøyter 360 grader. Selv vasker jeg bilen 1-2 ggr. før og om vinteren med diesel utvendig. Dette for at en fettfilm skal legges i lakkporer osv. En annen ting er at jeg i falsene som bagasjelokk og dører gir den en dusj i huller der jeg vet dette renner ned med sagkjedeolje.

Har jeg vært på en lengre bytur der de strør hyppig med salt pleier jeg å dra innom en bensinstasjon der de har mulighet for manuell vask. Under bilen høytrykksvasker jeg også godt.

Jobber med fly/aviation/displaypilot men bil er ingen unntak..
Moderator: Raptor
Tid til å lage siden: 0.243 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.