×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Er Volvo V50 noe og kjøpe ??????????

Mer
15 år 9 måneder dager siden #1674 av ja969
Hei dere der ute som har litt kjennskap til volvo V50 (2.o diesel 136 hk)

Har tenkt og kjøpe en bruktimportert Volvo V50 (05 mod) som har gått litt i overkant av 120 000 km, servicehefte er blitt fulgt opp punktelig og bilen er hel og pen og se på samt at den går utrolig bra.

Er 190 000,- (f.reg) for en 2005 mod volvo v 50 2.0 disel mye med tanke på at den er importert fra Tyskland

Det som jeg er usikker på da jeg ikke har hatt volvo tidligere er hvordan denne typen volvo er ? Har alltid fått høre at volvo skal være en så sikker familiebil så nå vurderer vi som sagt og kjøpe det, men usikkerheten er der som sagt.

Er det noe spesielle feil jeg skal se etter, og er det noe spesielle \"barnesykdommer\" ved denne typen v50 ettersom det er en av de første modellene som kom.

Håper at dere kan gi både positive og negative tilbakemeldinger, men ser helst at det er mekanikkere som har jobbet endel med denne typen bil eller en person som tidligere har eid en tilsvarende bil som kan komme med komentarer om denne typen volvo.

På forhånd takk for alle SERIØSE svar ;-)

Mvh
Usikker bilkjøper
Mer
15 år 9 måneder dager siden #1675 av Raptor
Det er nok mest prisen (sjekk gjerne prisen kontra andre i samme årstall/modell inklusiv det du ser selv som er interessant og prismessig kan det variere fra bil til bil med tanke på utstyr etc. Mange biler kan være grisekjørt på autobahn, men heller en bil som har gått i 120 mellom Hamburg og München enn en rånebil herfra. At den har fulgt service er et must, men sjekk dette nøye. Underskrifter, stempler osv. En salgsenhet er veldig flinke til å komplettere disse om noe(n) mangler i serviceintervallene. M.a.o at det ser ut som den har vært inne til alle sjekk/servicer.
Mekanisk er nok Volvo bra i dag, men jeg kjenner bare mest til BMW. For å si det sånn så er ingen biler desverre feilfri. Alle har en svakhet. Hvilken som er Volvo's svakhet kan jeg ikke si. Eks. så har BMW på nyere modeller registerreim av 2x stål som skal garantert holde 300000 km. Jeg vet at Volvo tidligere har hatt gummireim. Om den fremdeles har det så er det veldig viktig å sjekke hvilke intervall den bør skiftes på og om den nylig er skiftet. Alle bilmerker har ulike km intervall for skifte av denne. Mange vergrer seg for skifte av denne da det er relativt dyrt å skifte en enhet som denne. Volvo er og har vært en sikker familiebil. Det enkleste er at du spør din lokale Volvoforhandler uten at du direkte sier at du kanskje ikke skal kjøpe bil av dem, men spør om ting du bør være obs. på vedrørende bilen. Spør gjerne verksmester eller annen serviceenhet der.

Lykke til.

Jobber med fly/aviation/displaypilot men bil er ingen unntak..
Mer
15 år 9 måneder dager siden #1706 av TK78412
Hei ja969.
Dette hørtes virkelig ut som en billig bil!! Volvo V50 med xenon lys, 2.0 Diesel med 136hk ligger idag på ca 215000 kroner.
Jeg har selv en slik bil, som jeg importerte fra Tyskland i fjord sommer, og kan ikke annet enn å skryte denne bilen opp i skyene!!!
Jeg er vanvittig fornøyd med denne bilen, og har ikke hatt noen som helst problemer med den frem til nå.
Den går meget godt, og er skikkelig gøy å kjøre!!
Som \"Raptor\" var inne på, så er det viktig å sjekke serviceheftet nøye. Det holder ikke å bare ta en rask titt for å se om alle stemplene er der, men du må ta deg tid til å forvisse deg om at dette ikke er gjort på butikken i Tyskland av samme mann med samme stempel og penn samme dag som bilen eksporteres! Dersom du handler hos useriøse forhandlere kan det godt hende at de har komplettert serviceheftet uten at servicene nødvendigvis har blitt tatt. Dette for at det skal se bra ut, og for at det skal være lettere å selge bilen.
Sjekk som sagt stempel, underskrift, og blekk fra pennen.
Nok sagt om det.
V50 er dog ikke den største stasjonsvognen i gata, og er litt lav under taket i bagasjerommet, samt at det blir litt trangt i alle fall for min del som nå er avhengig av 2 bilstoler til barna i tillegg til barnevogn bak. Dersom du er i samme situasjon som meg på det punktet, så ville jeg heller vurdert Volvo V70 selv om den koster litt mere.
Jeg kan jo avslutte med å si at Volvo er en meget trygg, og sikker bil med fenomenal kjørekomfort og motorytelser!!!


Lykke til.
Terje
  • gK
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 9 måneder dager siden #6710 av gK
Lenge siden dette ble lagt ut, men det er sikkert andre som vurderer å kjøpe en slik bil så jeg vil komme med mine erfaringer. Jeg kjøpte i 08 en 06 V50 2.0D. Den var da gått 36000 km.
En oljelekkasje av bagatellmessig årsak fra en eller annen defekt ventil fikk jeg fikset kort tid etter kjøpet, så måtte jeg bytte dørpakning, den hadde nok vært borti noe skarpt. Så kom de første feilmeldingene, utetempmåleren slutta å virke og knappene i døra på høyre side konka. Det skyldes et dårlig ledningsnett og ble ordnet gratis. Så slutta eberspächeren å funke. Den måtte jeg betale på selv, fordi det viste seg at bilen var kjøpt ny i Sverige (noe Volvoforhandleren ikke sa noe om). 7000 kroner kosta det, men etter to mnd slutta den å virke igjen. Vindusviskerne slutta også å virke et par ganger, men kom til live igjen etter å ha skrudd av tenninga og venta noe. spylevæskebeholderen ble lekk, og bilen viste seg å ha problemer med å starte om det ble kaldere enn 15 minus. Dessuten ble framlyktene noe gale, den ene pekte gjerne til værs og den andre i bakken. Til sist pekte begge to rett ned. Nærlys målt til mellom 5 og syv meter foran bilen. Forhandler ville ikke hjelpe. Var jo en bruktbil må vite. Skrev så mail til Volvo Norge og plutselig ringte den ellers meget arrogante verksmesteren opp og ville ha bilen min inn samt tilbød leiebil. De hadde bilen i drøyt tre uker og fikset den opp for 30-40000. Fortsatt startet den ikke alltid om det ble kaldt og eberspächeren døde igjen etter ca to mnd.
Feilmeldinger kommer og går, det går på abs, antispinn etc. I vinter ville ikke bilen starte om det ble kaldere enn 10 minus, så 5 minus og nå nekter den avogtil å starte om det blir under 5 plussgrader. Ingen vet hvorfor. Eberspächeren funker av og til, men bare når det er mildvær. Den er for dyr å reparere på for min del, så får jeg heller leve med en kald bil vinterstid. (siste overslag lød på 8000 bare for å skru den ut, deretter kommer feilsøk og reparasjon). Andre verksted mener mitt Volvoverksted har reparert samme feilen to eller tre ganger, uten at det var den egentlige feilen...
Ellers er bilen god å kjøre, motoren er sterk til å bare yte 136 hester. God komfort, ligger fint på veien og ser ok ut.
Jeg er plaget med Volvogener, men alt problemet med bilen og motviljen fra forhandler har fått meg til å vurdere et annet merke neste gang.
Moderator: Raptor
Tid til å lage siden: 0.117 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.