×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Ford: overoppheting

  • koltcherwls
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 4 måneder dager siden - 11 år 4 måneder dager siden #7424 av koltcherwls
Ford: overoppheting opprettet av koltcherwls
I romjula fikk jeg satt inn motorvarmer på min kjære Ford Focus, 2000 modell (kjørt 101.000 km). Min første kjøretur etter dette var på litt over tre timer, og i den siste langbakken på vei til Trondheim ser jeg at temperaturmåleren plutselig beveger seg opp mot max. Varsellampe for overoppheting begynte også å lyse (ikke blinke). Etter en pause på noen minutter, fortsatte jeg noe skeptisk inn mot byen og oppdaget at temperaturmåleren gikk ned hver gang jeg stoppet i kryss, og i nedoverbakker (og varmeapparatet var på for fullt) - og det var bare enkelte oppoverbakker som ble litt for heftige. Etter en lang oppoverbakke, tar det bare 5-6 sekunder med nedoverbakke før temperaturmåleren står på normalen igjen.

I ettertid har bilen vært inne på verksted fire ganger - termostat ble først byttet (riktignok skrudd på feil og skapte en lekkasje), så ble vannpumpe og registerreim skiftet, ny termostat ble satt inn - som skulle åpne på et tidligere tidspunkt.. og det siste var at radiator ble skiftet og hele systemet ble luftet.

Det så ut som dette virket, helt til vi skulle på langtur. I første lange oppoverbakke, begynner temperaturmåleren å bevege seg mot max igjen. Vi stopper litt, men velger å fortsette. Med varmeapparatet på fullt (og uten å belaste bilen i oppoverbakker), holder temperaturmåleren seg på normalen resten av turen.

Nå begynner jeg å bli ganske lei (og blakk) av dette. Ringte verkstedet i dag, og de hadde rett og slett ikke peiling. Orker ikke bruke mer penger på å bytte deler som egentlig fungerer..

HJELP?
Moderator: PloosB
Tid til å lage siden: 0.107 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.