×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

trøbbel med Mondeo 2,0TDCI 200000KM

  • Corneliussen o
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 9 måneder dager siden #6782 av Corneliussen o
trøbbel med Mondeo 2,0TDCI 200000KM opprettet av Corneliussen o
Jeg har et problem med min Ford Mondeo 2,0 TDCI. For et par dager siden skulle kona mi starte bilen, og det eneste som skjedde var at hun hørte starteren gå rundt og ikke koble inn kransen. Jeg reiste selfølgelig rett hjem fra jobb for å hjelpe henne, slik alle gode ektemenn gjør, og fikk samme resultat etter flere forsøk selv. Bestemte derfor å bytte batteriet siden det var gåent i utgangspunktet uten resultat med en gang. etter et par tre forsøk med nytt batteri koblet kransen endelig ved staring slik at bilen startet. Jeg har som god hobbhmekaniker vært borti dette en gang før med en mercedes 190E. Hvorpå jeg da byttet startern uten at det hjalp. Etter mye feilsøking den gang fant jeg ut at kabelen mellom motor og chassiet ikke hadde god kontakt, bare hang i skruen på motoren. Etter å ha skrudd den godt fast hadde jeg aldri problemer med starteren på bilen igjen. Det jeg lurer på da er følgende: NAF lokale verksted og Billia sier begge at det er starteren som er gåen på min Mondeo, og vil ikke engang vurdere jordingene på bilen som et mulig problem (Som elektrikker av yrke jeg er må en jo vurdere litt dette med at strøm oppfører seg noen ganger litt rart).
Vet jo selfølgelig at disse butikkene mer enn gjerne vil selge meg ny starter til 4500,- pluss arbeid, men dette vil jeg gjerne unngå dersom det kan være en annen feil som er årsak til problemene. Synes det er litt dyrt å bytte starteren dersom det ikke er nødvendig liksom. Vet du om noen liknende tilfeller som kan hjelpe meg med dette problemet?? I skrivende øyeblikk starter bilen slik den skal, og jeg fikk et tips om dersom det skulle oppstå igjen så skulle jeg flytte litt på bilen i gir for å sjekke at det ikke er startkransen det er noe galt med.

Vil også skyte inn at det har vært tillfeller der sentrallåsen også gjør nesten som den vil. Låser seg igjen med motor igang, bakluke bryteren og bryteren inne i bilen for bakluken virker ikke før bilen blir varm. Men en kan bruke bryteren på nøkkelen for å åpne bakluke.
Har fått kjørt diagnose på bilen, og de fant ikke noe feil på den. Blir snart gal av biler med for mye elektronikk...
Mer
11 år 9 måneder dager siden #6795 av Knut2009
Hei.
Det er noen muligheter her.
Feil på innslaget til starteren som er det enkleste å fikse. Enten overhaler du starteren eller bytter den. Så kan det være tennene på kransen som sitter på svinghjulet og da har du et mye større problem.
Men har du ikke hatt noen startproblemer før så vil jeg tro det er starteren som er problemet.
Moderator: PloosB
Tid til å lage siden: 0.082 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.