×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Ford Mondeo vibrasjoner i bil

  • Corneliussen
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
12 år 3 måneder dager siden #5871 av Corneliussen
Ford Mondeo vibrasjoner i bil opprettet av Corneliussen
Heisann!
Jeg lurte på om du kan svare meg på hva som kan forårsake at det når jeg svinger til venstre, og gir på med bilen uansett gir, gir kraftige vibrasjoner i hele bilen? Kan det være noe i drivledd eller oppheng, eller bare så enkelt som dekkene som har en feil? Dette skjer kun når jeg svinger mot venstre og gir litt på med bilen. er det noe spessielt jeg kan kikke etter?
Mer
12 år 3 måneder dager siden #5875 av Knut2009
Hei. Det er mulig at du har en utblåsning i ett av dekkene dine. Det ser du ved å jekke opp forhjulene og snurre hjulene rundt. Hold gjerne en skrutrekker el. lign. ca. 2-3 mm fra dekket så ser du om det er mye kast i dekket. Selvsagt kan det også være kast i felgen. Det er litt rart at det bare er når du svinger til venstre, men det er jo det første du bør sjekke. Så vrikker du på hjulet for å kjenne om det er slark i hjullageret eller om det er slark i hjulopphenget ellers. Sjekk drivakslingene om det er noen skade og at de ikke er skjeve. Hvis det er et drivledd som er defekt så vil du høre en knepping i leddet når du kjører i ring med fult svingutslag på rattet.
Moderator: PloosB
Tid til å lage siden: 0.109 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.