×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Fusking.

Mer
12 år 7 måneder dager siden #4463 av Ingrid72
Fusking. opprettet av Ingrid72
Har store problemer med fusking på min Mondeo stv.. Har byttet toppdeksel pakning etter olje på tennpluggene. Før og etter dette fusker den som besatt.. Det er akkurat som om motoren bremser opp. Så får den tenning igjen etter en stund. Det spiller ingen rolle om bilen er varm eller kald. Jeg kan kjøre lenge med den uten problemer, så fusker den mye igjen..
Mer
12 år 7 måneder dager siden #4464 av Eazy
Besvart av Eazy i emne Sv:Fusking
hei

jeg ville kjørt en test på elektronikken hos en bilforhandler

de kan være luftmengdemåleren

et problem på disse bilener er tennplugger og pluggledninger hår du sjekket ledningene
Mer
12 år 7 måneder dager siden #4469 av Ingrid72
Besvart av Ingrid72 i emne Sv:Fusking
Nei jeg har ikke sjekket ledningene. Skal gjøre det for som mulig. Får håpe det hjelper. Har litt følelse av at det kan være dårlig kontakt ett eller annet sted.
Mer
12 år 7 måneder dager siden #4517 av Raptor
Besvart av Raptor i emne Sv:Fusking
Vakkelfeil kan noen ggr. være vanskelig å finne. Siden det ikke står eller er lite info om modell og årsmodell så er det verre for oss her inne å si noe. men det kan være allt fra bensintilførsel, urenheter som vandrer i rør, tank til el. feil. Bilen har vel også innsprøytning og elektronisk tenning. Allt rundt tenning, coil kan lage mye problemer, overslag i plugger (kan skje nye plugger også)
osv. osv. Har bilen diagnosekontakt så skal slike feil lagres og kunne avleses hor forhandler med direkte beskjed hor feilen er eller i omrpdet hvor den er. Vi snakker litt her lambdasone, bensinmengdemater (om det er innsprløytningsmotor) eller delen som styrer automatchooke om den stå på for lenge slik at motoren blir sur. Er temperaturen på vann for lav eller termostat pip åpen eller nesten hele tiden så kan slik ting oppleves. Termostaten skal åpne/lukke allt etter den varmeverdien den er produsert for men jeg tviler på at problematikken ligger her. Jeg bare tenker høyt(!)

Jobber med fly/aviation/displaypilot men bil er ingen unntak..
Mer
12 år 7 måneder dager siden #4521 av Ingrid72
Besvart av Ingrid72 i emne Sv:Fusking
Det er en 95 mod. med injection. Har hatt oppi injection rens, uten hell. Typen min kjørte bilen her om dagen, og da virket det som om den bremset opp selv. Da pleier vi å slippe gasspedalen en liten stund, men denne gangen ville den ikke opp i fart igjen. Da han tittet i panseret, kom det røyk opp helt innerst ved motor rommet.. Har nå sendt den til verksted. Håper de klarer å finne ut hva det er... Bilen har ikke diagnosekontakt, dessverre...
Mer
12 år 7 måneder dager siden #4525 av Raptor
Besvart av Raptor i emne Sv:Fusking
Røyk? Det kan være en oljelekkasje som drypper ned på eksorør. Oljerøy kjennes på sterk lukt.

Jobber med fly/aviation/displaypilot men bil er ingen unntak..
Moderator: PloosB
Tid til å lage siden: 0.131 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.