×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Fiat ducato starter ikke

  • lisbeth-
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
9 år 2 uker dager siden #11151 av lisbeth-
Fiat ducato starter ikke opprettet av lisbeth-
Hei. Jeg har hatt problemer med min fiat ducato 1995-modell siden i september. Den lager lyd som om den skal til å starte men det er akkurat som om den ikke klarer å "komme over" "voom, voom , voom" sier den. Ingen klikke-lyder eller noe slik. Byttet batteri, da startet den plutselig. Den sto så i 2 dager, så kom samme problemet tilbake. Jeg har testet glødepluggene med multimeter. Jeg koblet fra ledningen som tilfører strøm og holdt den ene på minus-poden på batteriet og den andre der ledningen stod. Stilte multimeteret på Ohm 2000.Det gikk rett på 0. Det kan jo ikke være startmotoren da den har startet en gang etter at batteriet ble byttet. Det kommer hvit eksos ut. På verksted sa de at de måtte lufte diesel-rommet da det var mye ubrent diesel. Problemet begynte egentlig i sommer da radiator-viften ikke ville slå seg av og tappet batteriet slik at bilen ikke startet. På verksted byttet de rèleet og dèt problemet er ikke kommet tilbake. Hva kan det være? D ieselfilteret er fra 2012. Kan det alikevel være det? Leste noe om egr-valve? Gjerne kom med forslag til hva det KAN og IKKE KAN være, med hensyn på det som allerede er gjort. På forhånd takk.
Mer
9 år 2 uker dager siden #11152 av Knut2009
Hei.
Ville være greit å vite om det er samme når den er varm eller om det er et kaldstart problem.
  • lisbeth-
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
9 år 1 uke dager siden #11154 av lisbeth-
Besvart av lisbeth- i emne Sv: Fiat ducato starter ikke
men glemte å fortelle at: Fra dieselfilteret går det en ledning, i enden sitter det en kontakt, denne er da festet til en annen kontakt. Denne ledningen fra dieselfilteret er nesten avkuttet. Som om man har vært uheldig med kniven eller jeg har hatt en gnager. Vil bilen ikke starte dersom denne ledningen ikke sender strøm på grunn av dette?
Moderator: Knut2009
Tid til å lage siden: 0.109 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.