×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Problemer med BMW

  • Evensen A
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
7 år 11 måneder dager siden #12088 av Evensen A
Problemer med BMW opprettet av Evensen A
Hei!
Har en BMW 316i N43 2009 mod som er gått ca 127000km. Den er veldig ofte tungtstartet og sliter med å tenne, da den først tenner jager motoren opp og ned fra 300 omdreininger til 800 omdreininger. Av og til når jeg kjører går bilen i nødmodus. Samme gjelder med motorlampe, den kommer og går.
Har dere no formening om hva dette kan være?
Verkstedet sir det er registerkjede som har strekt seg, og for å fikse det koster det 15 000,- Har lest litt om kamakselsensor og en defekt sensor har mye av de like symptomene som jeg har.
Lurer på om det kan være no enkelt som en sensor eller om jeg må punge ut for å skifte registerkjedet?
Mer
7 år 11 måneder dager siden #12089 av Raptor
Besvart av Raptor i emne Problemer med BMW
Her kan det være flere av de nevnte årsakene, men at registerkjedet har stukket seg tror jeg lite på.
En diagnose på verksted vil nok fortelle mer hva som er årsaken til at den går i feilsafe,
At verkstedet skal ha 15000,- for og skifte registerkjede høres horribelt ut. En annen ting er om registerkjedet har fulgt skifteintervaller? Kamakselsensor koster jo ikke all verden, men uansett er dette "mat" for diagnose og tingene vil vises her. I utgangspunktet er det lite en slev kan gjøre med BMW om en ikke har dette diagnoseverktøyet selv og ikke minst kan bruke det.

Jobber med fly/aviation/displaypilot men bil er ingen unntak..
Moderator: Raptor
Tid til å lage siden: 0.071 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.