- Innlegg: 3
- Mottatte takk 0
Audi 100 cs quattro
14 år 1 måned dager siden #3629
av TONYTTT
Audi 100 cs quattro opprettet av TONYTTT
hjelp!!!!
TONYTTT skrev:
Batteri lampe begynner å lyse under kjøring.
sikringen for instrument Panelet driver å brenner opp.
Batteri lampen lyser og blaffrer i lyssturke mens att turteller driver og \"hopper\", har mistet måler for temp og bensin nivå også.
Dynamoen lader ,har målt og prøvd å bytte.
alle reimer er inntakte og fine.
tenkte jeg skulle drite i det å bare kjøre på men da begynner jeg å få start prob med bilen og det er som om han blir helt tappet for strØm
Noen som har møtt lignende prob?, bilen er jo jævlig god vinter bil jeg vill ha til å virke..
mvh tony
TONYTTT skrev:
Batteri lampe begynner å lyse under kjøring.
sikringen for instrument Panelet driver å brenner opp.
Batteri lampen lyser og blaffrer i lyssturke mens att turteller driver og \"hopper\", har mistet måler for temp og bensin nivå også.
Dynamoen lader ,har målt og prøvd å bytte.
alle reimer er inntakte og fine.
tenkte jeg skulle drite i det å bare kjøre på men da begynner jeg å få start prob med bilen og det er som om han blir helt tappet for strØm
Noen som har møtt lignende prob?, bilen er jo jævlig god vinter bil jeg vill ha til å virke..
mvh tony
14 år 1 måned dager siden #3630
av Raptor
Jobber med fly/aviation/displaypilot men bil er ingen unntak..
Besvart av Raptor i emne Sv:Audi 100 cs quattro
Vel...Mister du strøm på batteriet så lader den ikke - eller godt nok.
Ladespenning er for lav om det i det hele tatt er noe? Du sier den gjør det - noe jeg tviler på siden den tapper batteriet. Kan også være kortslutning i batteriet, lite syrenivå osv. og at den bare bruker den strøm den produserer fra dynamo.
Prøv dette. Sett et volt meter på batteri. Raser volt ned mens du starter eller i det øyeblikk du starter det noe feil her - helt med batteriet.
I helheten kan det være at det ikke gis nok strøm til bilen generellt siden instrumenter ikke er stabile. Ladestrømmen skal ligge på 13,5 - 14 volt allt etter biltype. Regulatoren passer på at når batteriet er fullt så er det fullt mm.
Ladespenning er for lav om det i det hele tatt er noe? Du sier den gjør det - noe jeg tviler på siden den tapper batteriet. Kan også være kortslutning i batteriet, lite syrenivå osv. og at den bare bruker den strøm den produserer fra dynamo.
Prøv dette. Sett et volt meter på batteri. Raser volt ned mens du starter eller i det øyeblikk du starter det noe feil her - helt med batteriet.
I helheten kan det være at det ikke gis nok strøm til bilen generellt siden instrumenter ikke er stabile. Ladestrømmen skal ligge på 13,5 - 14 volt allt etter biltype. Regulatoren passer på at når batteriet er fullt så er det fullt mm.
Jobber med fly/aviation/displaypilot men bil er ingen unntak..
Moderator: Raptor
Tid til å lage siden: 0.272 sekunder