×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Hva skal jeg kjøpe????

Mer
17 år 11 måneder dager siden #355 av Liv
Hei, trenger litt erfaren hjelp. Skal kjøpe en bruktbil, stasjonsvogn, for ca 20000 kr. Tenkte kanskje merce eller volvo fra midten 80-tallet. Trenger en bil som fungerer ok uten så mye vedlikehold. Kan IKKE no om bil, og bruker den heller ikke så mye, men frakter ting og folk hit og dit innimellom. Jeg trenger en bil som er bra på langtur...Er det noen som har gode tips?? Takker og bukker
Mer
17 år 11 måneder dager siden #357 av mus
Besvart av mus i emne Re: Hva skal jeg kjøpe????
Volvo er bra :)
Mer
17 år 11 måneder dager siden #367 av artkjan
Volvo er nok det lureste med begrenset budsjett. Da får man biler som går langt.. har billige deler og ikkje minst er ganske trygge :D
Få med deg ein kyndig person til å se på bilen du vurderer, det kan spare deg for mye ergelse eller gi deg mye avslag på pris...
Et eks:http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=7317675&sid=1afu8LkL7594451&pos=20&tot=23
Lykke til og hugs å prute :!:
Mer
16 år 9 måneder dager siden #854 av Raptor
Besvart av Raptor i emne 20 000,-
Volvo ville jeg kanskje valgt...som flere her hentyder til.
Du kan du ikke forvente så mye av det tekniske om du ikke er heldig da. Den er sikkert gått endel også. Det første jeg ville ha gjort var å sette meg i den og gjørt en tur. I en såpass gammel bil så vil en fort merke gitarkasseeffekten. D.v.s romling, lytt til gearkassen. Den skal ikke male. rull i frigear og lytt, men som sagt...en kan ikke forvente mye. Opp på bukk med den. Det skal ikke være olje på gear kardang. Maks svetting tillates. Sjekk hjuloppheng, stag, drivakselknuter. Gummimansjetter skal være hele under. Ta tak i forhjulene på tvers, begge sider og dra/skyv i svingeretning. Følg med rattet det skal røre seg og slakk skal ikke kjennes/høres. Test hånbrekk. Det skal ta på 4-5 hakk. Kjør og stopp bilen. Sett den i 3' gear og kjør. Den skal kveles umiddelbart. Ruser den eller har tendens til det er clutchen på vei til å bli defekt.. Ta peilepinnen ut og se om motoroljen er kokssvart. Er den det så er det meget lenge siden den er byttet. Likeså skal den være gjennomsiktig til en viss grad. Når bilen er varm sommerstid så skal ikke røk synes i eksosen. Kjør eks. bilen godt ut på gear i 2' gear. Slipp gassen og la den synke til eks. 20 km/t. Trå flatt jern. Kommer det en svart dott er det som regel stort oljeforbruk. En grå dott er som regel lekkasje der den slipper vann gjennom..

Sist men ikke minst - få med deg en som iallfall har litt erfaring.<br><br>Endret av Raptor, den 22/08/2007 10:00

Jobber med fly/aviation/displaypilot men bil er ingen unntak..
Moderator: Raptor
Tid til å lage siden: 0.124 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.