×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Trygg handel? 2005 Corolla 65 000 km til 80 000,-

Mer
14 år 7 måneder dager siden #3042 av Danieluh
Heisann^^
Kom over en bil på finn.
En Toyota Corolla stasjonsvogn fra 2005.
Den har kun gått 65 000 km, og koster 80 000 inkludert transport til Norge.
Eieren bor med familien sin i England. Han hadde feriehus i Norge,
og benyttet Corollaen i den forbindelse.
Han solgte feriehuset, og tok med bilen til England.
Han fikk derimot ikke solgt bilen der pga. rattet er på venstre side og den har norske skilt og norske papirer.
Det er litt vanskelig å ha bil i england og så solgt til markedspris i Norge naturligvis.
Derfor den lave prisen..

For å få en trygg handel, sendes bilen til Norge med Cargo Transport.
Det er jo en av europas største transportfirmaer.
Innen 5 virkedager får jeg bilen på døra, og får da inspisere bilen og se om den svarer til forventningene. Gjør den det, beholder jeg bilen, og betaler pengene til Cargo. Jeg kan ta med bilen på NAF test og sjekke at alt er i orden og at km telleren stemmer, og jeg kan sjekke opp at cassis nr. stemmer og at skiltet faktisk hører til denne bilen, sjekke for heftelser og eukontroller på nettet, og gjennomgå servicehefter og slikt, evt. snakke med Toyota. Bilen er kjøpt i Norge, og har norske papirer.
Hvis jeg finner ut at noe ikke er som det skal og jeg vil heve kjøpet, kan jeg gjøre dette innen 10 dager, og sende bilen tilbake, og få igjen pengene av Cargo. Hvis jeg velger å beholde bilen etter disse 10 dagene, overfører Cargo pengene til engelskmannen som solgte bilen.
Jeg har googlet navnet hans, og fant ingen treff som hinter til noe svindel.

Historien kan kanskje virke litt usannsynlig, og er ting for godt til å være sant, er det gjerne det. Markedsprisen ligger jo rundt 160 - 190 000 på en slik 2005 modell med denne kjørelengden.
Men når liksom Cargo er innblandet som en slags mellommann, og jeg kan sjekke ut alt om bilen, teste den og inspisere den, og sende den tilbake om den ikke svarer til forventningene, hvordan kunne han evt svindle meg?

Er dette 100% trygt, eller er det noe jeg ikke har tenkt på?..

Tusen takk for svar! :D
Mer
14 år 7 måneder dager siden #3046 av Raptor
Dra til nærmeste Toyotaforhandler med chassinummer. Her liggger endel historikk om bilen. Regner selvsagt med at bilen er kjøpt her i landet mens han bodde her. En skal huske på at lykteinsatsene sannsynligvis er byttet i England med tanke på at det i England er det som vi vet venstrekjøring. Nærlys og fjernys skal jo ikke lyse ut i motgående tragikk men lyse i en sløyfe mot den grøftekant som er nærmest. Er dette virkelig så rosenrødt som du beskriver så \"kan\" det være et bra kjøpt, men vanskelig og si bare ved de opplysninger som du beskriver da det ofte er det visuelle syn som teller og oversikt over bilen når du har den der og da. At Cargo Transport driver med slike avtaler er ukjent for meg. Trodde de kun var et rent spedisjonsfirma. Mulig de har endret sine rutiner i ettertid.

Jobber med fly/aviation/displaypilot men bil er ingen unntak..
Mer
14 år 7 måneder dager siden #3050 av Danieluh
Takk for svar:)

Lurte litt på det med om Cargo dreiv med sånt jeg og..
Men uansett har jeg maila litt fram og tilbake med han,
virker ikke som han har tenkt til å sende noen bil iallefall..

Fikk bilder med sensurerte skilter.
Bildene var fra en campingplass..
Hva gjør han på en norsk campingplass hvis han hadde feriehus her?
Hvorfor er bildene tatt i Norge når det var i England han forsøkte å selge bilen?
Jeg spørte etter skiltnr. og chassis nr.
Jeg fikk skiltnummeret, men chassis nummeret nevnte han ikke en gang.
Lot vel som han ikke fikk med seg at jeg skulle ha det sikkert.

For morroskyld sendte jeg mail og lurte på når jeg kunne komme å se på bilen..
Siden har jeg ikke hørt fra han...

Han var nok bare ute etter å lure meg til å sende forskudd eller noe for å slippe no gebyrer eller etellerannet såntno..
Men aldri om jeg hadde betalt ei krone før jeg hadde bilen fysisk tilstede, så han kan jo bare drømme.. x]
Mer
14 år 7 måneder dager siden #3052 av Raptor
Får man ikke svar på det man spør om så glem det. Her lukter det lang vei!:angry:

Jobber med fly/aviation/displaypilot men bil er ingen unntak..
Moderator: Raptor
Tid til å lage siden: 0.103 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.