×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Chrysler grand voyager HASTER

Mer
15 år 5 måneder dager siden #2245 av Alexkr
Hei
Jeg har en Chrysler Grand Voyager 1994 mod med 2.5 turbo diesel. Manuellgir.

For en tid tilbake gjorde jeg det dummeste en kan gjøre mot en bil, nettop det å låne henger fra en skole og koble den til bilen (lys)
Etter en kort kjøretur begynte det å ryke ut fra dekselet på rattstammen. Jeg stoppet på en bensinstasjon å skrudde av dekselet. Der fant jeg en oppsmeltet sikringsholder. den var nesten helt borte.
Jeg skrudde av holderen og kjørte videre, problemet var bare det at kjørelysene fungerte ikke. kjøpte ny sikringsholder og satte i ny sikring 10a men den ryker etter 2 sek.
Hvor bør jeg begynne å lete etter feilen? hva kan være feil? HASTER!!!
Takk for alle tips!
Mer
15 år 5 måneder dager siden #2247 av Raptor
Tydeligvis har det vært en kortslutningsfeil i tilhengerkontakten bak.
For å i det hele tatt eliminere ting bort så må du på et vis kople fra
denne. Salt, smuss, rust korrodering er ting som lager problemer her.
En ser stadig biler med dette. Når de blinker så blinker alle lys i henger. Det beste er om vinteren å tre en plastpose over hengerkontakt etter at en har sprayet korrosjonsmiddel på.

En annet moment er hvorfor sikringen ikke gikk før annet brant opp.
Det er helt klart en jordfeil her og synderen er nok hengerkontakten.
Det er her du må begynne å lete etter feilen.

Jobber med fly/aviation/displaypilot men bil er ingen unntak..
Mer
15 år 5 måneder dager siden #2249 av Alexkr
Takk for svar. Det er en jordfeil på bilen fra før. Blinklyset blinker dobbelt så fort som vanelig:(
så du mener at hvis jeg skrur av hele henger kontakten kan feilen være løst? eller kan ledninger et annet sted ha smeltet og kommet borti gods? jeg skal sjekke ut i morgen.

Takk
Mer
15 år 5 måneder dager siden #2251 av Raptor
Du sier det er jordfeil i bilen fra før..Uansett tror jeg du først må se på kontakten til hengerenhet først siden du koplet til henger og feilen som du benevner gjorde utslaget.

Alle pinner i kontakten bak går til sitt lys på henger. D.v.s blinklys har en, bremselys har en og kjørelys har en osv. pluss at det er som regel en ledig med strøm. Jordingen sitter selvsagt i en av dem også. At bilen som sagt har jordingsfeil gjøt det ikke bedre. Her må det elimineres og da hadde jeg begynt bak først med hengerkontakten.

Jobber med fly/aviation/displaypilot men bil er ingen unntak..
Mer
15 år 5 måneder dager siden #2252 av Alexkr
Takk. da har jeg jobb resten av dagen:) :woohoo:
Mer
15 år 5 måneder dager siden #2255 av Alexkr
Nå har jeg fjærnet hele hengerkontakten, problem ikke løst. Bilen har også 1000m tilkoblet. koblet de fra. problem ikke løst.
:blush: *SUKK*
Moderator: Raptor
Tid til å lage siden: 0.139 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.