×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Farge på bil??

Mer
15 år 7 måneder dager siden #1864 av akka
Farge på bil?? opprettet av akka
Hvilken farge bør man velge når man skal kjøpe ny bil?
BØR den være metallic hvis man velger svart f.eks?

Står mellom svart, sølvgrå, koksgrå...Hva høres fornuftig ut mtp salg i ettertid?
Mer
15 år 7 måneder dager siden #1868 av Raptor
Besvart av Raptor i emne Sv:Farge på bil??
Dette er spørsmål jeg helst unngår, men uansett svar til alle som måtte komme etter.B)

Farve har vel med øyet som ser. Farver oppfattes usansett forskjellig av oss alle i ulike kombinasjoner/settinger. Farvevalg er til tider vanskelig. Alle farver passer ikke på en bestemt bil. Eks. så ser jeg ikke for meg en signalrød Mercedes eller en signalgul av samme - ei heller BMW m.fl. Mørke farver går til de fleste biler, men dritt kan sees oftest best på mørke farver. Mørke farver har en lett for å se kvervler i sola når bilen er nyvasket, polert. Selv liker jeg best mørke biler uansett type da eks. sort passer på de fleste biler. Hvit var i mange år ute og selgere på bil- forretninger grein på nesen og satte den langt ned i verdi om den var hvit ved innbytte. I dag ser en mer og mer farven tilbake på flere og flere bilder. I enkelte land er noen farver mangelvare.
NB: Sort er min favoritt uansett. NB Kjører nå en BMW touring med koksmørk metallic.

Endret av Raptor, den 08/08/2008 12:42<br><br>Endret av Raptor, den 08/08/2008 12:44

Jobber med fly/aviation/displaypilot men bil er ingen unntak..
Vedlegg:
Moderator: Raptor
Tid til å lage siden: 0.088 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.