×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

kjøle- og startproblemer

Mer
15 år 8 måneder dager siden #1819 av petternn
Har en BMW E34 525 tds fra 95. Har to problemer, motoren blir varm når jeg kjører, spesielt på motorveien ved litt høyere hastigheter og jevn fart, med en gang jeg stopper ved siden av veien går temperaturen ned til normalen igjen. blir av og til kald og, men stort sett er det at den går varm som er problemet. Sjelden problemer når man kjører på svingete vei med noe ujevne hastigheter. har hatt kontakt med noen mekanikere og de ser det som helt ulogisk.(termostat er byttet)

problem to: Ved stopp av motor så renner dieselen tilbake, noe som gir meg startproblemer. starter alltid til slutt, men kun etter mange runder med starteren, som da også blir veldig slitt. Pleier å være en fordel å stå i nedoverbakke så tyngdekraften hjlper til med å holde dieselen i motoren.

håper på noen gode svar her, er student så prøver å gjøre dette på aller billigste måte og kan jeg gjøre noe selv er det perfekt.

mvh

Petter
Mer
15 år 8 måneder dager siden #1820 av Raptor
Sjekk termostat vedr. det du føler er varmgang. Du oppgir ikke hvor mye nåla viser? Kanskje varmeverdi på termostat er feil?
Det finns flere temperaturintervaller der den skal eks. åpne ved lavere temp.

Vedr. det andre så skal ikke diesel renne tilbake. En lekkasje foreligger trolig her i systemet. Tror det er lite vedrørende dieselføding som en kan gjøre selv uten at du er makaniske kyndig eller har forståelse for dieselmotorer.

\"Raptor\"

Jobber med fly/aviation/displaypilot men bil er ingen unntak..
Moderator: Raptor
Tid til å lage siden: 0.118 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.