×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Vranglåst panser på mondeo

Mer
15 år 10 måneder dager siden #1597 av Brat
Fantastiske ford innførte på 2000-tallet en nøkkelpatent for å åpne panseret. Men hva gjør mann når dette systemet går i vranglås? Har en 2004 model mondeo som jeg ikke får opp panseret på.
Nøkkelen settet i og vris til venstre --> panseret spretter opp ett hakk
Nøkkel vris så til høyre --> panseret skulle nå løsnet fra hakk nummer to....men dette skjer ikke lenger...
Noen som har vært ute for noe tilsvarende, og kanskje har en løsning på problemet!?
Mer
15 år 9 måneder dager siden #1660 av Brat
Da var problemet løst... men ikke av Ford som påstod at de aldri hadde vært ute for dette før!?
Heldigvis var det hakk nummer to som sviktet. Jeg fikk dermed åpnet panseret nok til å få løsnet de to hurtigfestene oppe på hver side av grillen. Grillen ble løsnet i nedrekant fra støtfangeren. Trodde nå at det bare var å trekke ut grillen, men selvsagt gikk låsemekanismen gjennom ett hull i plasten i øvrekant av grillen. Med ett langt baufilblad fikk jeg skjært et ett spor i plasten slik at grillen kunne lures ut og vips så var panseret åpent. Det viste seg at staget som går mellom nøkkellåsen og selve låsemekkanismen var kommet i ulage. Satte på en liten spacer og låsen var i sin skjønneste orden igjen...
Mer
15 år 9 måneder dager siden #1661 av Raptor
Jeg har ikke kjennskap til dette, men verkstedene har som regel råd eller løsninger om en kommer med låst panser som ikke lar seg åpne på normalt vis mm.

Jobber med fly/aviation/displaypilot men bil er ingen unntak..
Moderator: Raptor
Tid til å lage siden: 0.113 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.