×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

P12: Vindusvisker døde

  • vdJohnik9
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 3 måneder dager siden - 11 år 3 måneder dager siden #7460 av vdJohnik9
P12: Vindusvisker døde opprettet av vdJohnik9
Jeg er på reise (som vanlig) og brått døde vindusviskeren. Den står nå like stille, uansett bryterens posisjon. Jeg befinner meg langt unna alfarvei og tenker at det beste nødløsningen jeg kan få gjort er å "tyvkoble" viskeren på en eller annen måte når det regner, slik at den alltid står på. (Hvis jeg ikke skulle ha så flaks at et nytt rele er å oppdrive med det første.)

Men hvor befinner releet for viskeren seg? Ser det ut som alle andre releer, eller er det noen kjennetegn som gjør at man vet man har funnet det rette releet?

Grunnen til at jeg tror det er releet som har tatt kvelden er måten den stoppet på. Bryteren sto i regnsensormodus da jeg startet bilen. Som så ofte når man starter og viskeren står i sensormodus vil den ta et sveip like etter start. Viskerene beveget seg noen få cm opp på ruta, stoppet og seg tilbake.
Min teori er at hvis dette hadde vært viskermotoren som døde ville viskeren ikke gått ned igjen. Det samme tror jeg ville vært tilfelle om sikringen hadde gått.

Hva er trikset for å bekrefte om det faktisk er releet? Jeg har tilgang på et multimeter.

Bil: 2004 Primera P12, 1,9 DCI, 350.000km
Moderator: Bilmekanikeren
Tid til å lage siden: 0.094 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.