×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

97 E220Diesel - kjølevæskelekkasje

  • Anonym
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 4 måneder dager siden - 11 år 4 måneder dager siden #7344 av Anonym
[Km stand 279000]

Hei!
I okt 2010 begynte den å lekke littegranne diesel rett etter at den stod parkert. Jeg gjorde dessverre(!) ingenting med det i.o.m at lekkasjen var minimal. Men nå i det siste har diesellekkasjen gitt seg og blitt erstattet med kjølevæskelekk. Og denne lekkasjen er verre. Den starter og går helt fint, girer fint, ingen tegn til ytelsesnedgang. Men jeg må etterfylle inntil 1 liter i døgnet nå, jeg kjører nesten bare i byen.

En annen mekaniker jeg spurte mente at diesel- og kjølevæskelekkasjen mest sannsynlig ikke hadde noen sammenheng. Han mente at toppakningen trolig er inntakt - det skal normalt sett ikke kunne skje med denne typen bil. Den ryker ikke unormalt/eksosen ser normal ut.

Jeg frykter at dieselpumpa er gåen da jeg kan "fremtvinge" EPC lampe ved hardt pådrag når bilen er kald. Dette er noe som har vedvart gjennom alle de 5 åra jeg har hatt bilen. Jeg bakgrunnsjekka bilen og det viser seg at pumpa ble overhalt i 04 v/114000km hos MB forhandler. Servicer på denne bilen har vært få og det betaler jeg vel for nå...

Jeg håper seff på at det bare er noen slanger som må byttes, men jeg har så lite peiling og få midler til å fikse dette at situasjonen føles håpløs. Bilen må holde i minst 6mnd til da skal den byttes ut. På forhånd tusen takk for all info!
Moderator: Bilmekanikeren
Tid til å lage siden: 0.085 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.