×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Ulyd i forstilling Subaru Outback 97 mod. 2,5

  • Ted s
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 9 måneder dager siden #6815 av Ted s
Jeg har en Outback som jeg hadde inne på merkeverksted for finne årsaken til ulyd når jeg svinger til venstre. Verkstedet opplyste at jeg måtte bytte gummiopphenget til tannstanga, samt justere tannstanga pga av slakke. De kunne ikke garantere at tannstanga ble bra ved en slik justering, og en ny koster 13000,- + mva.
Jeg fikk skiftet opphenget privat (av en mekaniker). Han så ingen lekasje og kunne heller ikke se at det var slakke i tannstanga. Idag hadde jeg EU kontroll på bilen. Gikk rett gjennom uten feil. Kontrollen ble gjort på NAF og mekanikeren her så heller ingen lekasje og heller ingen slakke. Han hadde ingen tro på at det var tannstanga som forårsaket ulyden. Alt virket tight og fint i forstillingen. Et tips fra han på NAF var støtdempertoppen som kunne være problemet?

Nå har jeg altså skiftet opphenget til tannstanga, men banke/klunke lyden er der fortsatt ved venstresving (f.eks. rundkjøring og kryss).
Er det andre alternativ som kan sjekkes? Ikke så veldig lysten på å skifte tannstang når to andre mekanikere sier at det ikke er slakke i den.
Moderator: Bilmekanikeren
Tid til å lage siden: 0.223 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.