×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

E34 535 `88 Problemer med kjøling, varmeapp, termo

Mer
12 år 9 måneder dager siden #4398 av Pusets
Hei forlkens. Handlet meg nevnte for ei uke siden.
1. Rett etter handelen var det oppdaget at kjølevæske temp øker betydelig ved rolig/by kjøring. Fant ut at det var lite kjølevæske. Etterfylt mye vann. Tenkte å bytte termostat. Handlet en ny. Demontert termostathus og oppdaget \"gammel\" termostat uten fjær og spjeld. De var fjernet(synlige knekespor og spor fra noe tang). Hmmm...? Montert ny termostat på plass og fylt systemet med vann. Startet motor og den kokte etter noen minutter på tomgang. Radiator var iskald, samt slanger til og fra den. Termostathus var glovarm på \"motorside\" og kald på motsatt side. Forståelig at termostaten har ikke åpnet, men HVORFOR. Måtte fjerne termostat for å få kjøling til motor.

2. Kjørte slik i ca. 5-6 dager og først i dag så økte motor temperatur plutselig:( Da måtte jeg etterfylle vann ag det var ca. 2 liter.

3. Det er ingen sjanse for å få varme ut av dyser i cupeen. Det er kun kald luft. Ved justering på full varme vil temperatur ikke forandre seg i det hele tatt.

4. Av og til (!) kommer det plutselig sterk bensinlukt fra motorrommet. Har skjkket for evt. lekkasjer men alt ser tørt ut:(

Noen som har noen tips på hva det kan være. Sliter sterkt med dette. Alle tips mottas med stor glede:)



________________________

Nylig fikk jeg koking på kjølevannen igjen:(:( Holdt i ett par dager med normal kjøring, også kokte den nettopp.
Kan det være pga. dårlig luftet system? Luftet kun på toppen av termostathus, siste gang jeg etterfylt vann. Er det nåkk?
Er det noen verksted/privat i Bergen som kan anbefales for å finne feil?
Ukjent her og har ikke lyst å levere bil hvor som helst for feilskjekking.
Moderator: Bilmekanikeren
Tid til å lage siden: 0.087 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.