×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Volvo V70 med smålugging

Mer
18 år 9 måneder dager siden #38 av stigr
Hei. Sliter litt med min V70 2,5 10V fra 1998 (B5252S).

Den har over en tid nå smålugget under kjøring i jevn fart (uten pådrag) og ved oppslakking. I den senere tiden har den også begynt å lugge noe under aksellerasjon og den er veldig følsom/nervøs på gassen. Det vil si den hugger litt til både når jeg slipper og når jeg gir gass. Spesielt i lavere hastigheter (bykjøring).

Den lugger ikke så hardt, men det virker som den bremser og jager litt vekselvis. Noen ganger kjennes det som den mister kraften et lite øyeblikk for så å komme igjen.

Jeg har byttet ALLE tenningsdeler (originale deler), jeg har byttet luft og bensinfilter. Jeg har rengjort gasspjellhuset og veivhusventilasjonen. Jeg har byttet termostat og jeg har prøvd STP dyserens. Jeg har sjekket for vakuumslekkasjer uten å finne noe.

Det pussige er at etter hver gang jeg har skiftet en del så har bilen oppført seg helt fint i et par mil eller så, men så kommer luggingen tilbake??

Vel, jeg er ganske oppgitt nå og trenger hjelp. Hadde ikke så veldig lyst å sette den inn på Volvo. Man vet jo at det fort kan blir forferdelig dyrt når man ikke vet hva som er galt i utgangspunktet.

Gode råd er derfor velkomne.
  • Besøkende
  • Besøkende
18 år 9 måneder dager siden #46 av
Besvart av i emne lugging v70
uten at jeg er noen mekaniker så kan jeg skrive litt om min erfaring med min forrige v70 2000 2.5 l 200 hk volvo. Den hadde akkurat samme symptomene som du beskriver. Etter å ha vært til volvo rep i over en mnd så var det spjelhuset de måtte skifte for å få bukt med luggingen.

Lykke til
Mer
18 år 9 måneder dager siden #47 av stigr
Jeg sier takk for tilbakemeldingen.
Jeg har nok mistenkt, men håpet at det ikke skulle være spjeldhuset som måtte byttes. Det er jo ingen billig reparasjon etter hva jeg skjønner. Men må man så må man.

Jeg har hørt at det har vært problemer med spjeldhusene på de nyere V70 i en periode.
Moderator: Bilmekanikeren
Tid til å lage siden: 0.089 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.