×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Problemer med motor og gir i 850 GLT

Mer
18 år 1 måned dager siden #331 av Zummy
Slitter litt med automatgiret AW5042 montert på en B5254S motor.

Problemet er først og fremst at han jager mye på girene, og er veldig glad i å gire høyt opp -gjerne så høyt at turtallet kan ramle ned på 1200-1500 omdreininger. Har hatt den på Lunheim Billakkering (volvo spesialisert?!) for feilsøkning.

Har også periodisk opplevd at det lyser for feil (blinkende pil) på kassen gjerne akkompagnert av en midlertidig innkopling av vinterprogrammet...

Noen som har peiling hva dette kan være? I forhold til strømfeilene har jeg mistenkt at strøm nettet får for lite strøm, har en NAF teste som heller litt i den retningen (13,7v uten last -men hadde glemt radioen på den natta).

Har forsøkt å lese av feilkodene, men det ser ut som om det er noe muffens med strømmen da han fort lyger på feks ABS sensorene og andre greier. Har Haynes boka og har ikke blitt så mye klokere siden det man trenger å vite noe om er ikke nevnt overhode..

Haynes boka dekker heller ikke alle feilkodene, feks de i posisjon 7 i modul A og de i posisjon 2 i modul B. Noen som har dem?? Kanskje noen som har tilgang til AutoData også??

Fant disse feilkodene i minnet (Pos 1, modul A), + mange andre i andre pos.:
3-1-3 Feil signal, Veksel posisjonsgiver
3-3-2 Manglende signal, Brudd på krets Solenoid SL

Kjørte litt med bilen etter kode avlesning, men fant ikke noe mer i minnet da -dvs kodene kom ikke tilbake.

Kassen kom fra Vara Bildemontering i Sverige og ble montert av Bil i Nord avd Finnsnes. Manglet 1 liter olje på den etter montering, en bolt var ikke skrudd til i det hele og endel slurv med avglemte oppheng for ledninger og slikt. Forøvrig har fakturaen Olje for 2557,25 kroner...


Tar i mot alle tips og råd

::Volvo 850 GLT 2.5::
:::B5254S AW5042:::
Mer
17 år 11 måneder dager siden #383 av Reidar
Jeg har også samme problemet med min 850 GLT at den gule pila blinker, og det virker som om vinterprogrammet er innkoblet. Samtidig blinker indikator for Normal eller Sport.
Mer
17 år 11 måneder dager siden #384 av Reidar
Slettet av Reidar pga dobbelposting.
Mer
17 år 11 måneder dager siden #385 av Zummy
Besvart av Zummy i emne Posisjonsgiver

Jeg har også samme problemet med min 850 GLT at den gule pila blinker, og det virker som om vinterprogrammet er innkoblet. Samtidig blinker indikator for Normal eller Sport.


Da har jeg en fattig trøst til deg:/

Jeg hadde bilen på Lunheim Billakering i Tromsø og fikk skiftet en posisjonsgiver på girkassen. Jeg ble da kvitt problemet med programmene. Giringen ble også mye bedre.

Muligens må jeg og skifte eller rense kick down bryteren, men det har ingenting med program feilen å gjøre.

Jeg fikk mye god hjelp hos Volvo Forumets brukere bocom.no/forum/index.php?sid=a2cf26eb2d73f6af43f286c2b744726d

::Volvo 850 GLT 2.5::
:::B5254S AW5042:::
Mer
17 år 11 måneder dager siden #386 av Reidar
OK, da må jeg bare bestille time hos Volvo. Jeg har kjøpt V70 og skal nemlig selge GLT'en, men ingen vil vel kjøpe den med blinkende gul pil. Takk for tips.
Moderator: Bilmekanikeren
Tid til å lage siden: 0.127 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.