×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Toyta mr2 vil ikke lade

Mer
18 år 4 måneder dager siden #190 av Hnriksen
Har en 86 toyota mr2. Problemet startet når jeg drog bilen ut til 7.000rpm. Da begynnte varselslampen for batteri og vifte å blinke, men når jeg slapp gassen sluttet det. Gikk noen dager så begynte det plutselig å blinke på lavt turtall og til slutt bare lyste varselslampene. Alt det elektroniske begynnte å slå seg av, anlegg, lys, viskere osv. Målte 11v og på bilen og når jeg gasset falt spenningen enda lavere. Når jeg byttet dynamo fikk jeg 14.22v. så tok jeg meg en tur for å se om alt var som det skulle, men når jeg kom tilbake begynte samme problemet, alt begynnte å slå seg av. Men det kom ingen varselslampe. Målte og fikk 11v igjen. Gasset på og spenningen sank.
Kan det vere en løs ledning noen plass? Siden eg fikk god spenning når jeg byttet dynamo, men at spenningen sank like etter og at ingen varselslamper lyser?
Mer
18 år 4 måneder dager siden #199 av Mekaniker1
Hei

Har du sjekket sikringer?
Er den nye dynamoen du monterte også defekt?

Du bør måle om noen av ledningene inn til dynamoen går til gods noen plass, eller om du har et ledningsbrudd på en av ledningene til dynamoen.
Mer
18 år 4 måneder dager siden #205 av Hnriksen
Takk for svar. Fant endelig ut hva som var feil. Det stod en mindre dynamo på bilen fra før, uoriginal med smalere hjul til reim. Den originale reimen var bytt ut med en smalere reim som var samme størelse som dynamoen, mens reimen ikke var bred nok for resten av hjulene. Dermed når jeg satt på den nye dynamoen var reimen for smal for alle 3 hjul og klarte ikke å dra hjulene rundt. Fant det ut til slutt og bytte til en bredere reim, slik at bilen nå lader skikkelig :D
Moderator: Bilmekanikeren
Tid til å lage siden: 0.111 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.