×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Høyt dieselforbruk Toyota Hiace

Mer
15 år 10 måneder dager siden #1648 av kingsro
Jeg har en Toyota Hiace minibuss 1999 modell med 2,4 TDI motor. Den har automatkasse og aircondition.
Jeg har blitt overrasket over dieselforbruket på denne. Noen jeg har snakket med som har slike biler sier at de bruker rundt 0,8 l/m. På småkjøring i byen bruker min ca 1,5-1,8 liter/mil mens den på langkjøring bruker 1,1 l/mil. Er ikke dette vel mye?? Eller er det et slikt forbruk man må regne med på en slik bil. Synes nesten det har blitt verre nå som jeg bruker aircondition. Noen andre som har en lignende bil. Erfaringer? Jeg har byttet luftfilter men det hjalp ikke, Er det noe annet som kan byttes? Har snakket med verksmestere på Toyota men de kan ikke gi meg noe godt svar på om dette er normalt forbruk.
  • hiace 1998 4x4
  • Besøkende
  • Besøkende
12 år 2 måneder dager siden #6041 av hiace 1998 4x4
Besvart av hiace 1998 4x4 i emne Sv: Høyt dieselforbruk Toyota Hiace
jeg har en 1998 4x4 td hiace, lang type. Bruker denne til og fra arbeid, å denne bruker ca 1,3 l/mil i gjennomsnitt. Så forbruket på disse er utrolig høyt, men til avveksling så er det aldri noe kødd med den.
Men alikevell, den er tørst som bare det!!! Fattern har maken bil men uten 4x4, å den bruker ca 1 liter per mil i gjennomsnitt. Så stor forskjell der.
Moderator: Bilmekanikeren
Tid til å lage siden: 0.087 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.