×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

VW Polo 2000 mod - starter ikke‏

Mer
9 år 7 måneder dager siden #10889 av herb
Hei. Har en gammel polo, 2000 mod, cirka 185 000 km, som ikke vil starte. Det skjedde etter at bilen har stått ubrukt/stille i sommer (cirka 1,5 mnd).

Når jeg vrir om tenningen kommer det en klikkelyd, men ingen motorlyder. Første jeg sjekket var batteriet. Prøvde med startkabler, samt lading av batteri, men ingen endring.

Fikk så et tips om å skifte starter, noe jeg har gjort. Det var dessverre ingen endring av bilens problem etter bytte av starter.

Har også sjekket alle sikringer. Ingenting der.

Har nå fått et tips om at det kan være problemer med strøm til starter. Hvor kan i såfall feilen sitte? Høres dette ut som et kjent problem? Noen tips?

Mvh Fredrik
Mer
9 år 7 måneder dager siden #10891 av Knut2009
Hei.
Jeg er litt usikker på hva du mener.
Går motoren rundt i det hele tatt eller klikker det kun i starteren også når du bruker startkabler?
Mulige årsaker hvis det kun klikker er defekt startmotor/innslag, for lite strøm som kan ha årsak i svakt batteri, dårlig kontakt på batteriet, startmotor eller jording.
Hvis dette er i orden og motoren fremdeles ikke går rundt så har motoren låst seg av en eller annen grunn.
Du kan jo prøve slepestart eller rulle den i gir så motoren må gå rundt.
Mer
9 år 7 måneder dager siden #10893 av herb
Motoren går ikke rundt nei.Har også som nevnt byttet startmotor, så den skal være i orden. Kun klikk, ingen motorlyder. Også med startkabler tilkoblet.

Batteriet er forsåvidt gammelt (6 år), men skal det ha noe å si når startkabler er tilkoblet?
Mer
9 år 7 måneder dager siden #10894 av Knut2009
Det kan ha betydning hvis cellene i batteriet er kortsluttet.
Få målt batteriet eller kjøp nytt.
Med nok strøm bør det gå rundt hvis startmotoren er i orden da.
Følgende bruker(e) sa Takk: herb
Mer
9 år 7 måneder dager siden #10903 av herb
Hei igjen!

Jeg kjøpte nytt batteri, og bilen startet som ei klokke. Føler meg litt dum som ikke gjorde dette fra starten av, men jeg antok at når den ikke startet med startkabler at det ikke var batteriet som var feil. Da har jeg lært noe nytt og.

F
Mer
9 år 7 måneder dager siden #10904 av Knut2009
Det var bra det gikk i orden.
Trøst deg med at du er ikke den eneste som ikke vet det.
Moderator: Bilmekanikeren
Tid til å lage siden: 0.152 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.