×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Radiatorvifte Peugeot 206 st.vogn 2002 mod.

Mer
10 år 3 uker dager siden - 9 år 11 måneder dager siden #10719 av ragdoll



Hei, har et problem at kjølevifta til bilen ikke går i gang når bilen står på tomgang og går sikkert ikke når en kjører eller. Merket problemet her om dagen.Dette resulterer i at den koker fort etter en har kjørt. Temperaturen holder seg på ca.85-90 grader under kjøring, så det har gått greit. Noen som vet hva som har skjedd? Har nå byttet den føleren på bildet som er merket med blå ring, men hva med den som er merket med rødt. Har jeg byttet feil føler for vifta slår fortsatt ikke inn? Har sjekket vifte motoren og den går når jeg setter 12v direkte på den. Er veldig takknemlig for et raskt svar :)




Vedlegget ble ikke funnet

Vedlegg:
Mer
10 år 3 uker dager siden #10721 av Knut2009
Hei.
Det er temp. føleren som sitter på blokka som er gåen.
Men sjekk først at vifta starter med 12v.
Mer
10 år 3 uker dager siden #10722 av ragdoll
Takker for det raske svaret :) Skal sjekke det med en gang i morgen, takk igjen!
Mer
9 år 11 måneder dager siden #10779 av ragdoll
Har sjekket vifte motoren og den går da jeg setter 12v på den. Byttet den føleren jeg trur det var , merket med blå ring på bildet. Vifta slår fortsatt ikke inn, men hva med den føleren som er merket med rødt?
Mer
9 år 11 måneder dager siden #10782 av Knut2009
Jeg tror du har skiftet rett. Den andre med en ledning ser ut til å være den som også setter igang vifta i tilfelle motoren blir alt for varm fordi føleren el. noe har sviktet.
Så hvorfor starter ikke vifta når motoren blir form varm?
Det enkleste ville være å la et verksted finne feilkodene.
Det som kan gjøres er å sjekke at det ikke er brudd i 12v eller i jordingen.
Følgende bruker(e) sa Takk: ragdoll
Moderator: Bilmekanikeren
Tid til å lage siden: 0.561 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.