×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

El-feil Opel Vectra B 1.7TD

  • Hoff r
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 9 måneder dager siden #6817 av Hoff r
El-feil Opel Vectra B 1.7TD opprettet av Hoff r
Har en egentlig ganske bra bil i min vectra b 1.7 tdi, men det må være noe rart med greia når det i det siste har begynt å lukte litt brent når vifta står på, å det er noe småtull med bilen hele tiden elektrisk sett.

Noen ganger så slår bakrutevarmer-trådene seg av etter 1 minutt, for at jeg må slå de på pånytt. Noen ganger går det ikke an å slå på de i det hele tatt. Vifta er et kapittel for seg selv. Den kan plutselig gå fortere, for å så gå saktere når jeg slipper gassen. Har skifta "thermomotstanden"/viftemotstanden på vifta, og vifta har blitt bytta en gang før det. Nå står den i 7 stein igjen. Har tenkt å la batteriladeren ligge å lade batteriet fram til imorgen, for å sjekke om det hjelper noe. Dynamoen ble skifta for ca 1 år siden, sammen med batteriet. Egentlig vært genialt å fjærna hele dashbordet for å sjekke om ledningsnettet er intakt, men det er faen ikke en lett jobb.. Tror jeg ihvertfal...?

Bare lurer på om du har noe tips til hva som kan være feil med den? Om du veit at på disse bilmodellene er det som regel en kjent type feil... For når jeg tok ut viftemotstanden på vifta sist, så var den nesten smeltet sammen med kontakten. Men når jeg skifta den motstanden, funka vifta perfekt...i ca 2 mnd, før den nå har brutt sammen igjen.

Opel vectra B 1,7TD gått litt over 300` km..
  • Robin endre
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 7 måneder dager siden #7078 av Robin endre
Besvart av Robin endre i emne Sv: El-feil Opel Vectra B 1.7TD
spenningsregulatoren i dynamoen din er gåen! Skift ut spenningsregulatoren, om den er lett utskiftbar, eller bytt dynamo :)
Moderator: Raptor
Tid til å lage siden: 0.241 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.