×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Startsperre Toyota Avensis

Mer
13 år 6 måneder dager siden #4017 av frjens
Hei, Jeg har fått tak i ny nøkkel til bilen min, har fått slipt bladet og programert trykknappene (alt dette fungerer). Men jeg vet ikke hvordan jeg programerer den om slik at jeg får start uten at startsperren stopper.


Har ikke kjøpt nøkkel i gjennom Toyota pga at pris der er ca 2500 kontra 100kr på Ebay.

Jeg har en orginalnøkkel som fungerer.

Bilen er en avensis 2007 mod
Mer
13 år 5 måneder dager siden #4036 av Raptor
Står ofte noe om dette i instruksjonsbok/manual. Om ikke må du nok gå slukøret til Toyotaforhandler og si at du ønsker denne nøkkel programmert.
Tar som regel 2-3 min. På min bil må en sitte i bilen med dører igjen og foreta en viss prosedyre når nøkkel er i tenningslås.

Jobber med fly/aviation/displaypilot men bil er ingen unntak..
Mer
9 år 8 måneder dager siden - 9 år 8 måneder dager siden #10842 av Rayman
Svarte på en gammel tråd, men sikkert mange som lurer på det i dag. Så slipper du å dra til Toyota verksted for dette!
Dette fungerte på en Toyota Avensis 1.8 2004 modell.

1. Begynn med å sitte i førersetet med alle dører lukket. 
2. Sett master (svart) nøkkelen i tenningen. 
3. Veldig raskt, vri om nøkkelen fra "LOCK" til "ON" fem ganger. (Du vil ende med nøkkelen i "LOCK" posisjon) du kan høre noe veksling i motorrommet.
4. Umiddelbart, åpne og lukke førerdøren 6 ganger veldig raskt. (Slutt med døren lukket) 
5.Umiddelbart fjerner du Master Key og setter inn den nye nøkkelen.
6. Vri nøkkelen til "ON" posisjon og la den være i mens du venter i 1
minutt. 
7.Nå er du gjennom programmering av nøkkelen, bare ta den ut, åpne og lukk førerdøren for å låse programmering.
Mer
9 år 8 måneder dager siden - 9 år 8 måneder dager siden #10843 av Raptor
Aldri hørt om denne versjonen. :huh: Dette var en vanvittig prosedyre.. Folk som ser dette må jo tro en har klikka :woohoo: for en om en slamrer døra opp og igjen 6 ggr. :ohmy:

Jobber med fly/aviation/displaypilot men bil er ingen unntak..
Moderator: Raptor
Tid til å lage siden: 0.122 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.