×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

instrument belysning

Mer
14 år 11 måneder dager siden #2757 av pluto
Har en BMW 320i 1995 mod. bakgrunns belysningen i den digitale km.telleren virker ikke,men den digitale teleren virker,det kan jeg se i sollys eller når jeg lyser på den med lykt.Alle andre lys virker som de skal.til og med lyset i den digitale service indikator virker og den sitter jo i samme ramme som km.telleren.Er det noen slags pærer det er og bytte bare eller må jeg bytte hele instr.panel?
Mer
14 år 11 måneder dager siden #2772 av Roadfly
Besvart av Roadfly i emne Sv:instrument belysning
Det skal sitte noen små pærer bak instr. panelet. Løsne panelet ved å skru ut to skruer oppe i selve ramma og vippe det frem. Fjern kontaktene på baksiden og ta med hele greia inn på stuebordet.
Antagelig to pærer som er gåen. Sokkelen er ofte blå, men kan være sort eller hvit også. Bruk en liten nebbtang og skru de forsiktig ut, en halv omdreining mot klokka.
Mer
14 år 11 måneder dager siden #2773 av Raptor
Besvart av Raptor i emne Sv:instrument belysning
Før en gjør noe som helst så kan du først sjekke om det egentlig er pærer på konsollen bak for dette. Endel BMW'er har nemlig en eller flere optiske samlekabel(er) fra en eller 2 spesialpærer som ekspederer lyset til en eller flere enheter på dashbordet. Det kan også være den optiske kabeldelen som har glidd ut av sin holder.
Prøv dette først.B)

Jobber med fly/aviation/displaypilot men bil er ingen unntak..
Mer
14 år 11 måneder dager siden #2776 av Roadfly
Besvart av Roadfly i emne Sv:instrument belysning
I følge side 438 i Bentley Publisher's verkstedshåndbok som omhandler BMW E36 så er det lyspærer og byttes som nevnt i første svar.
Mer
14 år 11 måneder dager siden #2809 av pluto
Besvart av pluto i emne Sv:instrument belysning
Hei tusen takk for svar. Det var 2 små pærer som satt bak der ja og den ene var gåen,men nå er det fullt lys igjen:)
Moderator: Raptor
Tid til å lage siden: 0.151 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.