×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Tomt batteri Mazda 323 i 16V 1994 modell

Mer
15 år 4 måneder dager siden #2269 av rumo
Jeg har et nydelig oppstått problem med min Mazda 323 i 16v 1993 modell. Når jeg parkerer bilen for natten og kommer ut om morran er batteriet totalt tomt, ingen lys eller liv noen vei.

Jeg starter bilen opp med laddekabel og kjører til jobben som er ca. 3 mil og har ingen problem med start når jeg skal hjem fra jobb.

Laddelamen slår seg på når jeg skrur på tenningen og slår seg av når motoren starter, regner med at den virker normalt da...eller kan det fremdeles være problemer med dynamo?

Kan jeg evt. ta av pluss kablen på batteriet når motoren går..stopper motoren eller går motoren på direkte laddestrøm?

Har ingen instrument å måle dette med, så tenkte kanskje at dette kunne være en visuel sjekk av dynamoen/ledninger..

Har skiftet til nytt batteri, finner ingen dårlige kontakter/ledninger etc.
Alle lys fungerer normalt, har ingen ekstrautstyr annet enn en cd spiller montert, har også koblet ut hengerfeste kontakten fra baklysene.

Har noen et par tips som jeg kan sjekke selv?
Mer
14 år 10 måneder dager siden #2840 av Raptor
Uansett nytt eller gammelt batteri...Kople til et voltmeter på batteri (pluss/minus)og vri på starter. Er allt ok. så skal ikke voltmeter synke betydelig. Gjør det det er det noe feil - selvom du ser du har nytt batteri! Her er det iallfall noe som stjeler strøm når bilen er parkert. :huh:

Jobber med fly/aviation/displaypilot men bil er ingen unntak..
Moderator: Raptor
Tid til å lage siden: 0.134 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.