×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Dataproblemer med Audi A4

  • Christer F
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
8 år 5 måneder dager siden #11746 av Christer F
Dataproblemer med Audi A4 opprettet av Christer F
Hei,
Kom ut for et stort problem med min Audi A4 2004-modell i helgen. Det ser ut til å være en fatal krasj i dataen i bilen, når jeg stadig får meldinger foran i varsellysene om at håndbrekket er på, så av, så på. Annenhvert sekund. Det samme med bildørene. Alle sammen bytter litt på.
Hadde enda vært bare det. Etterhvert låste bagasjen seg, og den er umulig å åpne. Begge bakdørene starter og låse seg opp og igjen med en hastighet på sikkert 4-5 ganger i sekundet. Tilog med etter bilen er skrudd av.
Skulle kjøre i mørket og da skrudde frontlysene seg av og på i ett kjør. Sammen med tallene på speedometerskiva. Disse slukket samtidig og startet samtidig, mens pekeren i speedeometeret lyste. Taklyset slukker og starter om hverandre. Alt det elektriske i bilen skrur seg på og av hver femte sekund. Sjelden samtidig, max to og to ting. Men ALLTID noe. Klimaannlegget slår seg av og på.

Dette ble mye, men ser ut som alt har krasja. Hva kan dette skyldes?
Mer
8 år 5 måneder dager siden - 8 år 5 måneder dager siden #11755 av Raptor
Når jeg tenker på dette du nevner så er jeg mistenksom at det kan være resultat av den nedbørsmengde vi har hatt i det siste. Dette er nok mat for merkeverksted med full diagnose. Dette kan være et kondensproblem der fuktighet har trukket inn i kontakter eller elektronikk. Mye av elektronikken i dag på bilene ligger også veldig lavt. Ofte er reservehjulsplassen brukt til dette der det ikke på mange biler er med ekstra reservehjul. På min BMW 530DAT er hele dette rommet fullt av elektriske/elektroniske komponenter. Kommer det vann eller fuktighet inn her eller dårlig drenering fra eks. soltak/panoramatak så er dette en av de plassene vann kan legge seg. Tror nok som nevnyt verksted er eneste plassen for og løse dette sånn umiddelbart.

Jobber med fly/aviation/displaypilot men bil er ingen unntak..
Moderator: Raptor
Tid til å lage siden: 0.090 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.