×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

luft i kjølevann?

  • Trond,
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 10 måneder dager siden #6656 av Trond,
luft i kjølevann? opprettet av Trond,
hei. har en audi a6 1,9 tdi fra 1996. jeg monterte nylig en defa slangevarmer. og etter det så kommer det lite varmluft i bilen. har prøvd å lufte på skruen ved registret men det virker ikke som det gjør nytte. lurer på om jeg har kunne tatt toppaktning eller topp. men motortempen har ikke oversteget 90'C. før jeg skiftet så gikk motortemp til ca 60-70'c og det kom bra med varmluft men nå blir motortemp ca 90'c og det kommer delvis kaldluft i apparatet. det kommer litt skumm ut av lufteskruen ved registret når jeg kjører en stund og så lufter. men hvor lenge skal jeg holde på slik. hvordan lufter man disse og hvordan sjekker man topp/toppaktning? virker rart at toppaktning/topp er defekt bare ved å bytte defa slangevarmer. men til opplysning så ruset jeg motoren i ca 0,5 time slik at viftene koblet inn 4-5 ganger. men motortempen var ikke over 90'c. men oljen ble ca 120'c. blir litt trykk i slangene men væska har fin farge og det forsvinner ikke noe væske.
Mer
11 år 10 måneder dager siden #6683 av Knut2009
Besvart av Knut2009 i emne Sv: luft i kjølevann?
Hei.
Vanskelig å si hva som skjer, men sannsynligvis så er det lite vann og da blir det luft i systemet.
Toppen og toppakningen tror jeg ikke du skal bekymre deg for hvis den var i orden fra før.
Fyll på hele tiden med vann og la lokket på beholderen være av og luft når motoren er varm.
Det kan være vanskelig å få ut all luften så du må kansje bruke litt tid på det. Kjøre deg en tur og så lufte igjen. Du kan klemme på de tykke slangene for å hjelpe på.
Moderator: Bilmekanikeren
Tid til å lage siden: 0.078 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.