×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Audi A4 1.6 kokerover

  • Audi94.
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
10 år 5 måneder dager siden #10237 av Audi94.
Audi A4 1.6 kokerover opprettet av Audi94.
Hei.
Jeg har en Audi A4 1.6 97-mod. Jeg kjøpte den i mars i år. Og siden jeg fikk den så har det bare dukket opp nye og nye problem. Så bilen er mye påkostet. Det som er gjort på bilen er:
* Ny Clucht
* Ny Girkasse
* Nye tennplugger
* Ny vannpumpe
* Ny termostat
* Nytt bremsesystem
* Nye stag
Ja, der er sikkert mer, men det er dette jeg kommer på i farta. Jeg har ikke allverdens peiling på motorer så jeg skal prøve å forklare det så godt som mulig xD

I sommer så begynnte problemet. jeg kunne starte bilen og temperaturen var på 0 grader, og økte sakte. Men når den kom til 87-90, så tok den fart opp til 110 grader. Og der kunne den være en periode for så å synke. Så det jeg og en kompis gjorde var å se på termostatet. Vi prøvde å lufte bilen mtp luft i systemet, vi prøvde også uten termostat og da holdt temperaturen seg på 60-70 grader. Og siden jeg var heime aleine i 3 uker i sommer så bestemte jeg meg for å kjøre uten termostat i sommeren siden jeg da trengte bilen og der va ingen foreldre til å hjelpe.

Så kjøpte jeg ny termostat, for en ukes tid siden. Og jeg og pappa begynte å sette den i. Og når det var gjort, startet jeg bilen og kjørte ned for å fylle bensin. Alt funket, temperaturen holdt seg på 87-90 grader. Og jeg var da i lykkerus, har endelig blitt heilt ferdig med bilen som har stått stil halvparten av tiden jeg har vært eier. Men den lykkerusen varte ikke lenge, etter 2 timer skulle jeg ned for å hente kjæresten min, som bor ca 5 min unna. Jeg satte meg i bilen, starten den og begynte da å kjøre. Når jeg kom ned til ho hadde allereie bilen nådd 90 grader, og underveis på heimturen så gikk bilen over 90, den gikk så langt oppi 110 grader, så jeg stoppet bilen og ventet i 5 minutter. For å så starte den igjen. Og det merklige er at når jeg da starter den etter 5 min så er temperaturen på 90 grader igjen. Så kan jeg kjøre 50-100 meter før den er på opptur igjen.

Så jeg og pappa har drevet å luftet den i 3 dager no. for å se om det er ei helsikkes luftboble som ligger der, men har da ikke hjelpet, temperaturer styrer fortsatt sitt eget liv
Mer
10 år 5 måneder dager siden #10238 av Knut2009
Hei.
Siden du ikke nevner om vifta starter så må jeg be deg sjekke det.
Altså skal kjølevifta starte når motoren blir varm, rundt 90c.
Du lar bilen gå på tomgang og følger med om den starter. Gjør den ikke det så er det sannsynligvis temp.føleren som sitter på motoren og gir signal om at vifta skal starte.
Men først kan du jo sjekke at viftemotoren er i orden ved å koble 12v til den.
Moderator: Bilmekanikeren
Tid til å lage siden: 0.093 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.