×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

ule lyd fra automatkasse?

  • Vidar SK
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
10 år 5 måneder dager siden - 10 år 5 måneder dager siden #10228 av Vidar SK
ule lyd fra automatkasse? opprettet av Vidar SK
På vei til jobb i dag la jeg merke til en ulyd fra det jeg tror er automatkassen på A6-en min.

Det er en slags lav ULE-lyd men som man hører godt nok til at man ikke må konsentrere seg for å høre den.



Den kommer sterkest på ca 1700 omdr og er veldig lite/ikke hørbar fra 0-1400omdr og 2000 og oppover under kjøring.



Altså hører man den helst på 1400-2000 omdr under kjøring. Når jeg står stille og i fri (Neutral) hører jeg lyden godt om jeg ruser den til 1700 omdr men også nesten ned til tomgang og litt over 2000 omdr.



Av det jeg kan se på nettet kan det tyde på for lite olje/tett oljefilter, men det kan jo være noe annet også.



Noen som har noen innspill?



Planen er å kjøre den direkte til verkstedet til min far, for så å bytte olje og filter på kassen som jeg kjøper fra Gumpens.

Dette hadde jeg tenkt til å gjøre uansett da jeg har lest ekspertuttalelser på nettet (typisk mekanikere som spesialiserer seg på å totaloverhale automatkasser etc) at disse kassene IKKE har livstidssyklus på oljeskift som Audi mener, men at den optimalt sett bør byttes hver 80 000km.


INFO OM BILEN:

1999 Audi A6 2.4 Quattro Automat 165HK
Moderator: Bilmekanikeren
Tid til å lage siden: 0.074 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.