Veltebøylene består av en fastmontert aluminiumsprofil med en integrert bevegelig, fjærbelastet profil. Profilen er konstruert slik at den effektivt absorberer vesentlig større krefter enn andre kjente systemer. En magnetbryter holder den integrerte profilen på plass i hvilestillingen.
Straks crashsensorene registrerer at det er fare for at bilen skal velte, eller for en kollisjon (forfra, bakfra eller fra siden), aktiverer kollisjonsputestyreenheten veltebeskyttelsen.
Magnetbryteren åpner en sperremekanisme og utløser den innvendige profilen. Når profilen løser ut, beveger en sperreklinke på profilen seg over en tannstang. Det hindrer profilen i å gå inn igjen. Når profilen løser ut, går den maksimalt 265 millimeter ut, og det tar maksimalt 250 millisekunder. Hvis kalesjen er lukket, fjærer veltebeskyttelsen når den treffer kalesjetaket. Hvis bilen ikke velter, kan du skyve veltebøylene ned i holderne igjen for hånd. Slik sparer du eventuelle utgifter til reparasjoner.

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.